زلزله در آمریکا در پی فروش شرکت آمریکایی به ژاپن

کاخ سفید درخصوص فروش شرکت یو.اس. استیل آمریکا به زاپن بیانیه صادر کرد.

به گزارش فولادبان، به نقل از خبرگزاری رویترز(Reuters)، فروش یو.اس. استیل(U.S. Steel) آمریکا به شرکت نیپون(Nippon) ژاپن به مبلغ 14.9 میلیارد دلار موجی از انتقادات را از سوی صاحبان صنعت فولاد آمریکا و همینطور سیاستمداران این کشور به همراه داشت.

کاخ سفید نیز در بیانیه ای که پنج شنبه 21 دسامبر(30 آذر) منتشر شد اعلام کرد انتقال این شرکت باتوجه به اهمیت و نقشش در صنایع دفاعی آمریکا باید همراه با اقدامات امنیتی صورت بگیرد.

در این بیانیه آمده است:« رئیس جمهور بایدن از تمایل سرمایه گذاران خارجی، مخصوصا ازسوی متحدان نزدیکش، در آمریکا استقبال می کند ولی با این وجود، در فرایند انتقال مالکیت باید مسائل امنیتی لحاظ شود تا امنیت ملی به خطر نیافتد.»

شرکت نیپون هنوز در این باره اظهار نظر نکرده است ولی شرکت یو.اس. استیل اعلام کرد که پیش از نهایی شدن مذاکرات، هر دو طرف قرارداد برای انجام بازرسی های امنیتی لازم به کاخ سفید اعلام آمادگی کرده اند.

درمصاحبه با رویترز، همچنین این شرکت اعلام کرد که شرکت نیپون امنیت شغلی کارگران آمریکایی را تضمین کرده است. درپی جنجال های صورت گرفته پیرامون انتقال مالکیت به شرکتی خارج از مرزها، سهام یو.اس. استیل به 55 دلار در هر سهم سقوط کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *