جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 25 آذر 1402 - 5 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

تحلیل روزانه بازار آهن شنبه ۲۵ آذر؛ میلگرد ترکیه عقب نشینی کرد/ تاثیر کاهش قیمت مسکن چین بر بازار فولاد

تازه ترین خبرها از بازار فولاد از ثبات قیمت مقاطع فولادی حکایت دارد.

تحلیل روزانه بازار آهن شنبه ۲۵ آذر؛ میلگرد ترکیه عقب نشینی کرد/ تاثیر کاهش قیمت مسکن چین بر بازار فولاد اخبار احتمال افزایش قیمت آهن, احتمال افزایش قیمت میلگرد

به گزارش خبرنگار فولادبان، دلار امروز در بازار غیر رسمی با قیمت ۵۰ هزار و ۳۷۰ تومان در بازار معامله شد که نسبت به روز معاملاتی گذشته تغییری نداشت. به نظر می‌رسد بانک مرکزی به عنوان بازارساز توانسته بازار ارز را مدیریت کند.

میلگرد در بازار ثبات قیمت را طی کرد و نبشی و ناودانی هم با همان نرخ روز گذشته معامله شدند. تیرآهن و پروفیل نیز به همان روند قبلی خود ادامه دادند. به نظر می‌رسد ثبات نرخ ارز به همراه تغییر سیاست‌های فولادی در داخل و همچنین تغییر رویکرد بازار جهانی باعث شده تا قیمتها روند با ثباتی داشته باشند.

شمش دریای سیاه با قیمت ۵۱۲.۵ دلار در هر تن فروخته شد که نسبت به روز گذشته تغییری نداشت. شمش داخلی چین هم که افزایش قیمت داشت امروز کاهش را تجربه کرد. شمش آسیای جنوب شرقی هم با قیمت ۵۳۸ دلار در هر تن معامله رسید که آمارها از ثبات آن گزارش می‌دهند. میلگرد صادراتی ترکیه اما از روند افزایش عقب نشینی کرد.

روند افزایشی میلگرد ترکیه متوقف شد. بالاترین شاخص میلگرد ترکیه طی یک سال گذشته ۷۴۰ دلار بود و در حال حاضر کمی بالاتر از ۶۰۰ دلار است.

از سوی دیگر دولت جدید آرژانتین اعلام کرده که موانع واردات فولاد و مواد اولیه را حذف خواهد کرد که مورد استقبال صادر کننده منطقه از جمله برزیل قرار گرفت.

تولید فولاد این کشور حدود ۵ تا ۶ میلیون تن در سال است و حدود ۱ و نیم میلیون واردات دارد که بیشتر توسط برزیل تامین می‌شود.

ورق گرم و‌سرد CIS هم بدون تغییر به کار خود ادامه دادندو به ترتیب ۵۹۵ و ۷۲۵ دلار قیمت خوردند.

کاهش بهای مسکن در چین ظرف ماه نوامبر ادامه‌دار شد. داده‌های اداره ملی آمار چین که در روز جمعه ۱۵ دسامبر منتشر شد، نشان‌داد که بهای مسکن نوساز در این کشور برای پنجمین ماه متوالی کاهش یافته‌است؛ همچنین سرمایه‌گذاری در بخش املاک این کشور از ژانویه تا ماه نوامبر نسبت به دوره مشابه در سال‌قبل افتی ۹٫۴‌درصدی داشت.

مصرف‌کنندگان چینی نسبت به سرمایه‌گذاری در بخش مسکن بی‌‌‌‌‌اعتماد شده‌اند؛ بدهی شرکت‌های توسعه‌‌‌‌‌دهنده ساخت‌‌‌‌‌وساز در چین همچنان معضلی بزرگ است و مجموع این موارد باعث‌شده تا فروش مسکن نوساز در چین کاهش یابد و این موضوع به افت قیمت این دارایی بینجامد.

از آخرین وضعیت بازار آهن چه خبر؟

بررسی بازار آهن در روز شنبه نشان می‌دهد، در بازار میلگرد قیمت محصولات ثابت گزارش شد.

علاوه بر این، در بازار نبشی و ناودانی قیمت محصولات بدون تغییر اعلام شد.

در بازار تیرآهن قیمت محصولات در بخش کیلویی و شاخه ای بدون تغییر اعلام شد.

همچنین در بازار پروفیل قیمت محصولات همچون روز قبل اعلام شد.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors