در گفتگو با فولادبان، ارائه شد؛

کاهش میزان تولید ناخالص داخلی در برابر مصرف بالای انرژی

رییس کمیسیون انرژی اتاق ایران، اظهار کرد: ساختارغلط و عدم مدیریت صحیح دولت بر فرایند مصرف، یک ناآگاهی و یک خودخواهی در عموم و فعالان صنایع به وجود آورده که چون انرژی ارزان است، می توان بد مصرفی کرد، چراکه ارزش آنچنانی ندارد. اما همین بدمصرفی باعث آسیب های فراوان به اقتصاد کشور خواهد شد.

آرش نجفی در گفتگو با خبرنگار فولادبان، در رابطه با بهینه سازی مصرف انرژی، گفت: تمام محورهای اقتصادی نیازمند بهینه سازی مصرف انرژی هستند. اما متاسفانه تا کنون فرهنگ استفاده صحیح از مصرف انرژی در کشور، توسعه داده نشده است. بطورمثال میزان تولید ناخالص داخلی (GDP ) بسیار پایین است اما مصرف انرژی بسیار بالاست. لازم به ذکر است که ایران دو برابر کشور ترکیه، صرف انرژی می کند اما میزان تولید ناخالص داخلی ایران نسبت به ترکیه، نصف آن است.

وی با بیان اینکه، زمانی که قیمت های انرژی در کشور تعدیل شود، تورم ایجاد می شود، گفت: تقسیمات مصرف انرژی نشان می دهد که 50 درصد مصرف کل انرژی در خانوار و 20 الی 25 درصد در صنعت و الباقی در نیروگاه مورد استفاده قرار می گیرد. لذا باتوجه به ایام زمستان و بدمصرفی خانوار در منازل، صنعت و محیط زیست دچار اختلال می شوند. چراکه صنایع به دلیل کمبود انرژی مجبور به مصرف سوخت ناپاک مایع می شوند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *