در گفتگو با فولادبان ارائه شد؛

تحلیل هفتگی بازار آهن به روایت فعال بازار/ تداوم روند نزولی قیمت محصولات فولادی با کاهش صادرات 

یک فعال بازار آهن و فولاد گفت: می‌توان گفت از صادرات میلگرد، ورق و تیرآهن ایران جلوگیری شده و نهایتاً فولاد به بازار داخل سرازیر شده است. این اتفاق در نهایت باعث رکود بازار و افت قیمت فولاد در داخل کشور خواهد شد. 

محمدصادق چیت ساز در گفتگو با فولادبان با تحلیل هفتگی بازار آهن اظهارداشت: قیمت‌های پیشنهادی میلگرد این هفته در بازار تهران 21 هزار و 200 تومان با احتساب ارزش افزوده است که نسبت به هفته گذشته حدود هزار تومان کاهش قیمت را نشان می‌دهد. همچنین بازار تیرآهن ثابت با برخی کاهش قیمت‌ها در سایزهای مختلف مشاهده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه به دلیل حباب موجود در بازار قوطی و پروفیل، این بازار نیز در روند کاهشی قرار دارد، افزود: عرضه‌های فولادی در بورس کالا مانند میلگرد فولاد خراسان، تیرآهن شرکت ذوب آهن اصفهان، میلگرد فولاد کویر کاشان و جهان فولاد سیرجان عمدتاً اعتباری و نسیه هستند و عرضه‌های فوق به صورت ال- سی جهت جذب نقدینگی از بازار برنامه ریزی شده‌اند. از طرفی، فولاد در بورس کالا بالاتر از قیمت بازار خریداری می‌شود و زیر قیمت بورس به صورت نقدی در بازار به فروش می‌رسد.

به گفته فعال بازار آهن و فولاد، مشاهده شده در برخی موارد تولید کننده، شمش و تختال فولادی را به قیمت میلگرد، تیرآهن و ورق خریداری نموده و کالای تولیدی نیز با قیمت بالا تولید می‌شود که در این صورت، آهن به صورت عرفی در اختیار مصرف کننده قرار می‌گیرد.

چیت ساز عنوان کرد: همچنین به دلیل تحریم‌ها و حمایت کشورهای واردکننده فولاد از صنایع کشورشان، می‌توان گفت از صادرات میلگرد، ورق و تیرآهن ایران جلوگیری شده و نهایتاً فولاد به بازار داخل سرازیر شده است. این اتفاق در نهایت باعث رکود بازار و افت قیمت فولاد در داخل کشور خواهد شد.

وی ادامه داد: قیمت شمش فولادی صادراتی ایران هر کیلوگرم 18 هزار تومان با دلار 40 هزار تومانی محاسبه می‌شود. همچنین نرخ تیرآهن نمره ۱۴ شرکت ذوب آهن اصفهان هر شاخه 4 میلیون و 70 هزار تومان، نمره ۱۶ هر شاخه 4 میلیون و 660 هزار تومان و نمره ۲۷ هر شاخه 10 میلیون و 920 هزار تومان تحویل انبار تهران گزارش شده است.

فعال بازار آهن و فولاد در پایان خاطرنشان کرد: از طرفی، قیمت میلگرد آجدار نمرات ۱۴ تا ۲۸ شرکت فولاد خراسان هر کیلوگرم 22 هزار و 999 تومان، نبشی نمره ۱۰ ضخامت ۱۰ هرکیلوگرم 23 هزار و 800 تومان و ناودانی نمره ۲۰ هرکیلوگرم 30 هزار و 300 تومان در بازارهای آهن تهران قیمت گذاری شده است.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *