جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 25 آبان 1402 - 6 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0

پیشنهادهای کمیسیون مشترک برای افزایش تجارت ایران و ترکیه

رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و ترکیه از ارائه پیشنهادهای کمیسیون مشترک برای افزایش سطح روابط و تجارت ایران و ترکیه خبر داد و گفت: با استفاده از مسیرهای ترانزیتی و بهره‌مندی از ظرفیت‌های تجاری با ترکیه می‌توان سطح روابط با اروپا و دریافت سهم بیشتر از بازار این کشورها را ارتقا داد.

پیشنهادهای کمیسیون مشترک برای افزایش تجارت ایران و ترکیه اخبار

به گزارش فولادبان، مهرداد سعادت با اشاره به اینکه رییس جمهور کشورمان طی ماه آینده سفری به ترکیه خواهد داشت، خاطرنشان کرد: کمیسیون مشترک پیشنهادهایی برای ارتقا حجم تجارت و افزایش سطح روابط با این کشور آماده کرده است که در این سفر مطرح خواهد شد.

رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و ترکیه با بیان اینکه امیدواریم تحرکاتی که در منطقه اتفاق افتاده منافع بسیاری برای ایران به همراه داشته باشد، تصریح کرد: اگر این پیشنهادها مطرح شود و برای رسیدن به نتیجه مورد پیگیری قرار بگیرد، فصل جدیدی برای اقتصاد دو کشور باز خواهد شد.

وی تاکید کرد: مهم‌ترین بخش پیشنهادها شامل پیگیری توافق تجارت آزاد است، زیرا با رشد فنّاوری و روش‌های جدید تجارت در جهان تجارت ترجیحی تسهیلاتی برای ایران فراهم نخواهد کرد، اما تجارت آزاد می‌تواند مبادلات دو کشور را ارتقا دهد.

سعادت افزود: بخش خصوصی پیگیر تجارت آزاد است، زیرا ظرفیت بسیار زیادی در این زمینه برای دو کشور وجود دارد که می‌توان آن را بالفعل است و مورد استفاده قرار داد.

رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و ترکیه با بیان اینکه در زمینه سیاسی مشکلات رفع شده و موانعی در این زمینه وجود ندارد، اظهار داشت: استفاده از ظرفیت‌های ترانزیت ترکیه برای دسترسی کالاهای ایران به اروپا و آفریقا فرصتی ویژه‌ای محسوب می‌شود تا از مزیت‌های کریدور شرق به غرب بهره‌مند شویم.

وی تصریح کرد: ترکیه از نظر لجستیکی امکانات وسیع ایجاد کرده است و در این زمینه پیشرفته بسیاری داشته و ایران باید از این فرصت برای ترانزیت بیشترین بهره را داشته باشد.

سعادت اظهار داشت: از سوی دیگر با فراهم کردن زیرساخت‌های لازم ازجمله گمرکات و جاده‌ها و توسعه شرایط لازم برای ترانزیت کالا منتفع شویم.

رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و ترکیهبا تاکید بر اینکه طی ۴۰۰ سال گذشته ایران و ترکیه بدون مشکل و جنگ در همسایگی هم زندگی تجارت کرده‌اند، خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم از پتانسیل‌های دو کشور استفاده کنیم، زیرا بخش خصوصی از این روند استقبال خواهد کرد.

وی اظهار داشت: فعالیت اتاق بازرگانی مشترک ایران و ترکیه نسبت به طرف مقابل قابل مقایسه نیست، زیرا نمایندگی اتاق به صورت مستمر در این کشور حضور دارد و به درخواست‌های فعالان اقتصادی و تجار رسیدگی می‌کند.

سعادت در پایان گفت: با حمایت‌های صورت گرفته از سوی اتاق بازرگانی و همراهی دولت امیدواریم از توسعه روابط تجاری با ترکیه استقبال بیشتری شود و فعالیت‌های اقتصادی گسترش یابد.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors