لیست تولید کنندگان میلگرد در ایران

لیست تولید کنندگان میلگرد در ایران

ایران یکی از کشورهای پیشگام در زمینه فولاد و تولید میلگرد در جهان است. از سال‌های نسبتا دور در ایران کارخانجات زیادی در زمینه تولید میلگرد به وجود آمده اند که امروزه شهرت جهانی دارند. در این مقاله از فولادبان قصد داریم برترین تولید کنندگان میلگرد در ایران را به شما معرفی کنیم.

معرفی تولید کنندگان اصلی میلگرد در ایران

با گذشت زمان، شناخت کاربردهای میلگرد و افزایش میزان استفاده از آن، تعداد کارخانجات تولید کننده میلگرد در ایران هم افزایش یافت. در ادامه اصلی‌ترین و معروف‌ترین تولید کنندگان میلگرد در ایران را به صورت مختصر معرفی می‌کنیم.

1. ذوب آهن اصفهان

ذوب آهن اصفهان را می‌توان برترین کارخانه تولید کننده میلگرد در ایران دانست. این کارخانه قدیمی که سال تاسیس آن به قبل از 1350 باز می‌گردد، هر ساله حجم زیادی از میلگردهای بازار را تامین می‌کند. تمام محصولات فولادی این کارخانه از کیفیت بالایی برخوردار هستند.

2. بافق یزد

کارخانه تولید میلگرد بافق یزد یکی از جدیدترین و مدرن‌ترین کارخانجات موجود در ایران است. این کارخانه در سال 1394 افتتاح شد و از همان سال فعالیت خود را با تولید بیش از نیم میلیون تن میلگرد (در سال) شروع کرد.

3. آریان فولاد

کارخانه آریان فولاد هم که در استان قم و شهرستان بوئین زهرا قرار دارد، یکی دیگر از تولید کنندگان قطعات فولادی از جمله میلگرد در ایران است. این کارخانه در سال 1385 با بهترین دستگاه و تجهیزات مدرن تاسیس شد.

4. فایکو

کارخانه فایکو که با نام البرز ایرانیان هم شناخته می‌شود، یکی دیگر از تولید کنندگان اصلی میلگرد در ایران است. این کارخانه در سال 1393 و در شهر نکا تاسیس شد. این کارخانه یکی از مجهزترین و به‌روزترین کارخانجات تولید کننده میلگرد در ایران است که تاییدیه ملی و بین‌المللی دارد.

5. نورد گرم سمنان

کارخانه نورد گرم سمنان هم از جدیدترین تولید کنندگان میلگرد در ایران است که سالانه نزدیک به 250 هزار تن میلگرد تولید و به بازار عرضه می‌کند. جالب است بدانید که این کارخانه در سال 1399 یعنی کمتر از 4 سال پیش تاسیس شد. نورد گرم سمنان میلگرد ساده و آجدار تولید می‌کند.

6. شاهین بناب

کارخانه شاهین بناب یکی از قدیمی‌ترین تولید کنندگان اصلی میلگرد در ایران است. این کارخانه در شهرستان بناب قرار دارد و در سال 1381 تاسیس شد. شاهین بناب در سال بیش از 500 هزار تن میلگرد تولید و به بازار عرضه می‌کند. تمامی محصولات این کارخانه محبوب استاندارد بین‌المللی دارند.

7. ظفر بناب

ظفر بناب هم یکی دیگر از تولید کنندگان اصلی میلگرد در ایران است که در شهرستان بناب قرار دارد و در سال 1386 تاسیس شد. امروزه این کارخانه را با نام فولاد ظفر نوین گستر می‌شناسند. در اوایل فعالیت، ظفر بناب 200 هزار تن قطعات فولادی از جمله میلگرد تولید و به بازار عرضه می‌کرد اما در سال‌های اخیر این میزان به حدودا 500 هزار تن رسیده است.

8. کویر کاشان

کویر کاشان هم یکی از محبوب‌ترین و بهترین تولید کنندگان میلگرد در ایران است. میلگردهای کویر کاشان به دلیل محبوبیت و کیفیت بالا در بازار ایران پرفروش هستند.

9. بردسیر کرمان

مجتمع بردسیر کرمان که با نام صنایع فولاد کرمان هم شناخته می‌شود، در کنار کارخانه ذوب آهن یکی دیگر از قدیمی‌ترین تولید کنندگان اصلی میلگرد در ایران است. این کارخانه در سال 1369 تاسیس شد و اکنون بیش از 220 هزار تن قطعات فولادی و میلگرد به بازار عرضه می‌کند.

10. کاوه تیکمه داش

کاوه تیکمه داش نام کارخانه‌ای در شهر تبریز است که در سال 1387 تاسیس شد. این کارخانه هر سال بیش از 290 تا 300 هزار تن میلگرد تولید و به بازار عرضه می‌کند. میلگردهای تولید شده توسط کارخانه کاوه تیکمه داش کیفیت بسیار بالایی دارند. لازم به ذکر است که ظرفیت تولیدی این کارخانه احتمالا به زودی به 500 هزار تن افزایش پیدا خواهد کرد.

11. فولاد راد همدان

یکی دیگر از تولید کنندگان اصلی میلگرد در ایران کارخانه فولاد راد همدان است که سالانه بیش از نیم میلیون تن آهن و فولاد تولید می‌کند. این کارخانه در سال 1390 تاسیس شد و توانست بخشی از بازار آهن و میلگرد ایران را در دست بگیرد. از افتخارات فولاد راد همدان می‌توان به دریافت استانداردهای بین‌المللی و اروپایی اشاره کرد.

12. ذوب آهن اردبیل

کارخانه ذوب آهن اردبیل هم مانند ذوب آهن اصفهان یکی دیگر از تولید کنندگان میلگرد در ایران است اما محبوبیت آن به هم‌نام اصفهانی خود نمی‌رسد. این کارخانه در سال 1384 با ظرفیت تولیدی 300 هزار تن میلگرد، نبشی و تسمه فعالیت خود را در شهر اردبیل آغاز کرد.

13. فولاد آذربایجان

کارخانه فولاد آذربایجان که با نام کارخانه میانه هم شناخته می‌شود، یکی دیگر از تولید کنندگان پیشگام میلگرد در ایران است. فولاد آذربایجان هم نسبتا قدیمی است؛ این کارخانه در سال 1379 و در شهر میانه فعالیت خود را آغاز کرد. علاوه بر اینکه میلگردهای فولاد آذربایجان بخشی از بازار آهن و فولاد ایران را در اختیار دارند، به کشورهای دیگر هم صادر می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پر طرفدارترین مطالب