جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 15 آبان 1402 - 6 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0
در گفتگو با فولادبان ارائه شد؛

سودهای نجومی واحدهای احیا از مهندسی آهن اسفنجی/ بورس کالا عرضه‌ها را مهندسی می‌کند

یک کارشناس فولادی گفت: حداقل، بالغ بر هزار تومان سود واحدهای احیا محسوب می‌شود؛ اما این واحدها و تولیدکنندگان آهن اسفنجی به قدری سودهای نجومی داشتند که به این اعداد راضی نیستند و به همین دلیل با قیمت‌گذاری مخالف هستند.

سودهای نجومی واحدهای احیا از مهندسی آهن اسفنجی/ بورس کالا عرضه‌ها را مهندسی می‌کند اخبار

یک کارشناس صنعت فولاد در گفتگو با فولادبان درباره روند نرخ‌گذاری و دپوی آهن اسفنجی بیان کرد: با توجه به شرایط فعلی، می‌توان گفت قیمت‌گذاری آهن اسفنجی مطابق فرمول پیش نمی‌رود. در واقع فرمول شاخص و تعیین کننده‌ای وجود ندارد؛ به گونه‌ای که مهم نیست شرکت‌ها کف عرضه را رعایت می‌کنند یا نه و هیچ نوع تنبیه یا تشویقی برای آن در نظر گرفته نمی‌شود. البته ناگفته نماند که عرضه شمش و میلگرد این‌گونه نیست و با فرمول خاص خود جلو می‌روند.

وی در ادامه اضافه کرد: از طرفی، قیمت پایه آهن اسفنجی فرمول مشخص نانوشته‌ای در بورس کالا دارد که باید 60 درصد میانگین معاملات شمش نرخ‌گذاری شود. در حال حاضر، قیمت گندله حدود 4 هزار و 350 تومان است و برای ضریب آن تقریبا به صورت کارمزدی عدد 2.02 درصد در نظر گرفته شده که معادل 10 هزار تومان می‌شود.

این کارشناس گفت: بر همین اساس، 500 تومان نیز هزینه حمل و نقل می‌شود که مجموعاً 10 هزار و 500 تومان خواهد شد و حداقل، بالغ بر هزار تومان سود واحدهای احیا محسوب می‌شود؛ اما این واحدها و تولیدکنندگان آهن اسفنجی به قدری سودهای نجومی داشتند که به این اعداد راضی نیستند و به همین دلیل با قیمت‌گذاری مخالف هستند.

وی معتقد است بورس کالا عرضه‌ها و قیمت‌های فولادی را مهندسی می‌کند و این درحالیست که نرخ محصولات را باید عرضه و تقاضا مشخص کند.

کارشناس فولادی در پایان تصریح کرد: همچنین در صورت قطعی گاز واحدهای فولادی، می‌توان گفت قطعاً قیمت آهن اسفنجی در زمستان امسال ۷۰ تا ۷۵ درصد قیمت شمش خواهد شد که البته روند خوبی نخواهد بود. در واقع زمانی که گاز واحدهای تولیدکننده فولاد قطع شود، مسلماً قیمت محصولات افزایش خواهد یافت.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors