جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 13 آبان 1402 - 6 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0
گزارش فولادبان از معاملات«پشت خطی»

تحلیل روزانه بازار آهن شنبه 13 آبان؛افت شمش CIS در شش ماهه گذشته / تقاضای فولادسازان ترکیه و آلمان به دولتهایشان: انرژی را ارزان کنید

تازه ترین خبرها از بازار فولاد از رکورد زدن سنگ آهن حکایت دارد.

تحلیل روزانه بازار آهن شنبه 13 آبان؛افت شمش CIS در شش ماهه گذشته / تقاضای فولادسازان ترکیه و آلمان به دولتهایشان: انرژی را ارزان کنید اخبار احتمال افزایش قیمت آهن

دلار امروز با قیمت 51 هزار و 300 تومان در بازار معامله شد که نسبت به روز گذشته معاملاتی کاهش حدود هزار تومانی داشته است. امروز برخی آمارهای بانک مرکزی مبنی بر کاهش رشد نقدینگی و پایه پولی منتشر شد اما باید توجه داشت زمانی این موارد می‌تواند تاثیر مثبتی بر اقتصاد می‌گذارد که با دوام باشد.

امروز در بازار جهانی نوسانات قیمتی زیادی را شاهد بودیم. از افزایش شمش دریای سیاه گرفته تا افزایش میلگرد ترکیه. امروز شمش دریای سیاه در بازر جهانی با قیمت 475 دلار در هر تن معامله شد. شمش داخلی چین هم امروز روند صعود قیمت را طی کرد. شمش آسیای جنوب شرقی که نوسانات روبه کاهشی را طی می‌کرد امروز با نرخ 513 دلار در هر تن به فروش رسید. میلگرد صادراتی ترکیه هم 557.5 دلار در هر تن معامله شد که نسبت به روز گذشته افزایش داشته است. به نظر می‌رسد بحران انرژی در ترکیه و آلمان افزایش داده و فولادسازان این کشورها اعلام کرده‌اند با این روند امکان اداه فعالیت ندارند و باید قیمت انرژی برای آنها کاهش یابد. میلگرد ترکیه در حالی افزایش قیمت را طی کرده که اکنون تقاضای مقاطع فولادی در جهان به دلیل کاهش دما روند نزولی داشته اما قیمت این محصول در سرزمین ترک‌ها روند صعودی را طی کرده که به دلیل افزایش قیمت تمام شده است. آمریکایی‌ها حاضر نشدند قیمت مواد اولیه (قراضه) را برای ترک‌ها کاهش دهند و اکنون هزینه تمام شده برای فولادسازان ترکیه بالاست.
آلمان نیز اعلام کرده فعلا یارانه برای بخش های صنعتی در کار نیست و این موضوع به یک چالش اساسی برای فولادسازان آلمانی تبدیل شده است. ورق گرم و سرد CIS هم با همان قیمت دیروز به ترتیب 560 و 690 دلار در هر تن قیمت خوردند. شمش منطقه CIS طی شش ماه گذشته روند نزولی را طی کرده است. به طوریکه از پایه حدود 540 دلار در هر تن به 475 دلار رسیده است. به نظر می‌رسد کاهش تقاضای فولاد در جهان کاهش یافته و احتمال دارد تا سه ماه دیگر این روند ادامه داشته باشد.
سنگ آهن 65 چین و سنگ آهن 62 چین هم به ترتیب 136.8 دلار و 126.8 دلار در هر تن معامله شدند که افزایش قیمت را تجربه کردند.
در بازار داخل ایران هم قیمت میلگرد افزایش یافته اما ثبات قیمت‌ها در بازار نبشی، ناودانی و تیرآهن را شاهد هستیم. رشد قیمت پروفیل در بازار هم اتفاق دیگری از نوسانات برخی مقاطع فولادی بود. فولادسازان و فعالان اقتصادی ایران به رفع تحریم‌ها امید دارند و معتقدند اگر این مانع برداشته شود هزینه تمام شده آنها کاهش می‌یابد و می‌توانند حضور گسترده‌تری در بازار جهانی داشته باشند.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors