در گفتگو با فولادبان ارائه شد؛

تحلیل هفتگی بازار آهن به روایت فعال بازار/ تقاضای ضعیف در بازار میلگرد

یک فعال بازار فولاد گفت: وضعیت بازار فولاد در روز گذشته نشان از روند کاهشی قیمت‌ها در هر کیلوگرم حدود ۵۰ تا ۲۵۰ تومان خبر می‌داد و با توجه به فرا رسیدن فصل پاییز و کاهش ساخت و ساز، بازار آهن آلات ساختمانی نیز ساکت است.

محمدصادق چیت ساز در گفتگو با فولادبان با تحلیل هفتگی بازار آهن اظهارداشت: روز چهارشنبه ۱۰ آبان ماه در مجموع 21 هزار و 614 تن انواع میلگرد آجدار به قیمت هر کیلوگرم 23 هزار و 45 تومان در بورس کالا تایید شد که مانند هفته‌های اخیر تقاضای ضعیفی برای خرید میلگرد بود. البته هفته گذشته با نرخ مبادلاتی دلار 40 هزار تومانی و شمش ۴۶۰ دلاری قرار بود معاملات هفته جاری در تالار بورس کالا پر رونق‌تر باشد که به نظر می‌رسد این موضوع به هفته آینده موکول شده است.

وی در ادامه افزود: وضعیت بازار فولاد در روز گذشته نشان از روند کاهشی قیمت‌ها در هر کیلوگرم حدود ۵۰ تا ۲۵۰ تومان خبر می‌داد و با توجه به فرا رسیدن فصل پاییز و کاهش ساخت و ساز، بازار آهن آلات ساختمانی نیز ساکت است. در این راستا، قوطی و پروفیل با کاهش قیمت ۱۰۰ تا ۳۰۰ تومانی در هر کیلوگرم روبرو شده؛ به گونه‌ای که در حال حاضر 38 هزار تومان معامله می‌شود.

فعال بازار فولاد تصریح کرد: حجم عرضه‌های فولادی در واقع بیشتر از حجم آهن مصرفی در کشور است و ال-سی‌های سه ماهه بیشتر با هدف دسترسی به نقدینگی کالای آهن و فولاد در بازار خارج از بورس کالا هستند. همچنین می‌توان گفت خبر اجرایی شدن مسکن ملی در مسائلی که بر معاملات فولاد و سیمان ایجاد شده، موثر است.

چیت ساز با اشاره به نرخ آهن‎‌آلات در هفته جاری گفت: قیمت هر شاخه تیرآهن نمره ۱۴ ذوبی 4 میلیون و 100 هزار تومان، تیرآهن نمره ۱۶ هر شاخه 4 میلیون و 700 هزار تومان و تیرآهن نمره ۱۸ هرشاخه 5 میلیون و 700 هزار تومان در بازارهای آهن تهران گزارش شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از سوی دیگر، میلگرد نمرات ۱۴ تا ۲۵ ذوب آهن اصفهان هر کیلوگرم 25 هزار و 900 تومان، نبشی نمره ۱۰ ضخامت ۱۰ هر کیلوگرم 24 هزار و 700 تومان و ورق ۸ میلی‌متر ST37 هر کیلوگرم 33 هزار تومان در بازار آهن تهران نرخ گذاری شده است.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *