در گفتگو با فولادبان ارائه شد؛

تحلیل هفتگی بازار سرمایه از نگاه یک کارشناس/ تداوم روند ثبات معاملات در بورس تهران

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: در صورتی که شاخص محدوده یک میلیون و 930 هزار واحدی را از دست ندهد، در میان مدت و بلندمدت می‌توان به رشد بازار خوشبین بود و در غیر اینصورت، بازار روند نزولی شارپی نخواهد داشت؛ اما در بلندمدت به صورت فرسایشی کاهش پیدا می‌کند. 

علی ابتهاج در گفتگو با فولادبان با تحلیل هفتگی بازار سرمایه بیان کرد: با توجه به وضعیت فعلی، بازار شرایط جذابی ندارد؛ چرا که ارزش معاملات کاهش یافته و تا قبل از اینکه بحث جنگ غزه نیز پیش بیاید، معاملات کم حجم و بی‌رمقی داشتیم که وقوع جنگ، شدت آن را بیشتر کرد. بر همین اساس، به نظر می‌رسد در کوتاه مدت به دلیل مشکلات نقدینگی هیجان مستقیمی به بازار تزریق نشود.

وی ادامه داد: البته ناگفته نماند برخی دیتاهای مالی بازار سرمایه مثبت است و از لحاظ سطوح و حمایت‌ها در شرایط خاصی قرار دارد. در واقع بازار با کف‌های مهمی مواجه شده و بر همین اساس، نمی‌توان سقوط شارپی در بورس انتظار داشت.

به گفته کارشناس بازار سرمایه، تا زمانی که روند نقدینگی به بورس شرایط بهتری پیدا نکند، در کوتاه مدت شاهد روند صعودی نخواهیم بود.

ابتهاج اظهارداشت: بنابراین در صورتی که شاخص محدوده یک میلیون و 930 هزار واحدی را از دست ندهد، در میان مدت و بلندمدت می‌توان به رشد بازار خوشبین بود و در غیر اینصورت، بازار روند نزولی شارپی نخواهد داشت؛ اما در بلندمدت به صورت فرسایشی کاهش پیدا می‌کند.

وی با اشاره به گروه‌های پیشران هفته آینده گفت: با توجه به اتفاقات چند روز اخیر بورس، به نظر می‌رسد گروه‌های بانکی، خودرویی و سهم‌هایی که تجدید ارزیابی داشتند، هفته آتی مورد توجه سرمایه‌گذاران قرار بگیرد. در این راستا، خودرویی‌ها به محدوده خاصی رسیده‌اند و در صورتی که احیا شوند، تحرکات مثبتی در این صنعت شاهد خواهیم بود.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *