جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
رپورتاژ آگهی 03 آبان 1402 - 7 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

ارزانترین و به‌صرفه‌ترین اسکلت ساختمان کدام است؟

ارزانترین و به‌صرفه‌ترین اسکلت ساختمان کدام است؟ رپورتاژ آگهی

در ساخت اسکلت ساختمانی، علاوه بر کیفیت و مقاومت، قیمت نهایی تمام‌شده نیز از اهمیت بالایی برخوردار است و مهندسان معمولا به این موضوع توجه ویژه‌ای دارند. اهمیت این موضوع برای سازه‌های بزرگ بسیار بیشتر است و از این رو مهندسین همواره به دنبال بهینه‌سازی اسکلت‌ها از نظر قیمتی بوده‌اند.
با توجه به اهمیت این موضوع، قصد داریم ارزان‌ترین اسکلت‌های ساختمانی را که تا به امروز ساخته شده و عملکرد مناسبی هم دارند، بررسی کنیم؛ تا انتها همراه ما باشید.

برای انتخاب ارزان‌ترین اسکلت ساختمانی چه عواملی را باید در نظر بگیریم؟

اجرای یک اسکلت‌بندی مناسب برای ساختمان نیازمند بررسی نکات مختلفی است. مواردی مانند محل احداث پروژه، شرایط زمین، نوع سازه و برخی موارد دیگر در انتخاب نوع اسکلت تاثیرگذارند.

به همین دلیل در انتخاب اسکلت نباید تنها قیمت نهایی تمام‌شده را در نظر گرفت، چرا که در این صورت امکان انتخاب اسکلت نامناسب برای محل احداث سازه وجود دارد و در نتیجه سازه آسیب‌پذیر خواهد شد.

ارزانترین اسکلت ساختمان

همان‌طور که پیش‌تر گفته شد، اسکلت‌های مختلفی برای سازه‌ها معرفی شده و تلاش متخصصین همواره در جهت بهینه‌سازی این اسکلت‌ها، هم از نظر فنی و هم از نظر هزینه بوده است. در ادامه انواع اسکلت ساختمان بر اساس قیمت نهایی تمام‌شده را لیست کرده‌ایم.

اسکلت بتنی

اسکلت بتنی را می‌توان از خیلی جهات ارزانترین اسکلت ساختمان در نظر گرفت که از مقاومت و ویژگی‌های فنی مناسبی نیز برخوردار است. در اجرای این اسکلت‌ها مقادیر نسبتا کمی مقاطع فولادی و مقدار زیادی بتن استفاده می‌شود و در ابعاد بزرگ، به صرفه‌ترین و ارزان‌ترین اسکلت را می‌توان همین اسکلت‌های بتنی درنظر گرفت.

قیمت تمام‌شده اسکلت بتنی بیش از هر چیزی به قیمت مصالح بتن و میلگرد بستگی دارد و با توجه به قیمت نه چندان بالای بتن، اجرای این اسکلت بسیار به صرفه است. البته توجه داشته باشید که این شرایط در مواقعی که نیاز به استفاده از بتن‌های خاص مانند بتن‌های ضد یخ یا ضد رطوبت وجود دارد، متفاوت است و شاید قیمت نهایی بالاتر برود.

اسکلت فلزی

اسکلت فلزی از محبوب‌ترین و کاربردی‌ترین انواع اسکلت نه‌تنها در ایران، بلکه در کل جهان است و معمولا برای سازه‌های بزرگ مانند آسمان خراش‌ها کاربرد دارد. در اجرای این اسکلت نیز مانند اسکلت بتنی مقادیر قابل توجهی آهن و بتن استفاده می‌شود، با این تفاوت که مصرف مقاطع فولادی در این اسکلت بسیار بیشتر است.

با توجه به این موضوع و بالا بودن قیمت آهن، می‌توان نتیجه گرفت که اسکلت فلزی می‌تواند از اسکلت بتنی گران‌تر باشد، اما به هر جهت این اسکلت نیز در لیست به صرفه‌ترین و ارزان‌ترین اسکلت ساختمان قرار دارد.

ویژگی‌های فنی بسیار عالی اسکلت فلزی نقطه قوت آن است. هزینه نهایی این اسکلت وابسته به قیمت آهن است و برای برآورد دقیق‌تر قیمت توصیه می‌شود در کنار ویژگی‌های ساختمان، قیمت قیمت آهن اهواز امروز و یا هر نوع مقاطع فولادی دیگر را در نظر داشته باشید.

ارزان‌ترین اسکلت ساختمانی

اسکلت چوبی

اسکلت چوبی نوعی اسکلت رایج برای ساخت آلاچیق‌ها و ویلا‌های جنگلی نه‌چندان بزرگ است. این نوع اسکلت به صورت کلی ارزان‌ترین اسکلت ساختمان به شمار می‌رود، اجرای آن نیز بسیار سریع و راحت است و نیاز به تجهیزات خاصی ندارد. اما باید توجه داشته باشید که اجرای این اسکلت برای پروژه‌های ساختمانی بزرگ امکان‌پذیر نیست، چرا که اسکلت چوبی مقاومت بالایی ندارد و همان‌طور که گفته شد تنها در اجرای آلاچیق‌ها و کلبه‌ها کاربرد دارد.
قیمت این اسکلت به مواردی مانند قیمت چوب، اندازه بارگذاری و کد ملی ساختمان بستگی دارد و به طور کلی نمی‌توانید اسکلتی ارزان‌تر از این مورد را برای سازه خود پیدا کنید.

اسکلت‌های فلزی خود کارگردان

اسکلت‌های خود کارگردان که معمولا به شکل پیش‌ساخته وجود دارند، راهکاری سریع برای برپا کردن اسکلت ساختمان‌ها به شمار می‌روند. این اسکلت‌ها علاوه بر اینکه با قیمت مناسب اجرا می‌شوند، نصب بسیار راحت و سریعی دارند و از این رو هر روزه شاهد افزایش استفاده از اسکلت‌های خود کارگردان در جهان هستیم.

اسکلت مختلط

اسکلت مختلط اسکلتی است که از ترکیب اسکلت‌های فلزی و بتنی به وجود آمده و در برخی مواقع چوب نیز در این نوع اسکلت به کار گرفته می‌شود. این اسکلت‌ها خیلی رایج نیستند، اما در برخی مواقع خاص می‌توانند بهترین عملکرد را داشته باشند.

اجرای اسکلت مختلط کار سختی است، چرا که باید استاندارد‌های اجرایی هر نوعی از اسکلت را در که در این سیستم به کار گرفته شده، در نظر گرفت و استاندارد‌های کلی برای این نوع اسکلت وجود ندارد.

نکات مهم در انتخاب ارزان‌ترین اسکلت ساختمان

تا اینجا ارزان‌ترین انواع اسکلت ساختمان را با هم بررسی کردیم، اما باید توجه داشته باشید که پایین بودن قیمت اسکلت نباید باعث پایین آمدن کیفیت ساخت سازه شود. از این رو علاوه بر قیمت، در انتخاب اسکلت ساختمان باید متغیر‌های زیادی را در نظر بگیرید که پیش‌تر به این موارد اشاره شد.

با توجه به این موضوع و برای اینکه بتوانید محاسبه و برآورد دقیق‌تری نسبت به شرایط پروژه و انتخاب نوع مناسب اسکلت داشته باشید، توصیه می‌شود کار را به متخصصین باتجربه در این زمینه بسپارید.

ارزانترین اسکلت ساختمان

کلام آخر

پیشرفت فناوری در صنعت ساختمان باعث شده است تا اسکلت‌ها از جهات زیاد بهینه‌سازی شوند که در این بین یکی از مهم‌ترین و مورد توجه‌ترین موضوع‌ها، قیمت نهایی اسکلت است. انتخاب اسکلت ارزان و باکیفیت برای هر پروژه‌ای اهمیت زیادی دارد و با توجه به این موضوع، ما در این نوشته کوشیدیم تا ارزان‌ترین اسکلت‌ها برای ساختمان را به ترتیب به شما معرفی کنیم.
در صورتی‌که برای اجرای هر کدام از انواع این اسکلت‌ها و برای مصارف دیگر نیاز به تهیه آهن آلات باکیفیت و مقاطع فولادی مقاوم دارید، می‌توانید از خدمات فروش ویژه شرکت بازرگانی آیرومارت استفاده کنید. تمامی محصولات آیرومارت از بزرگ‌ترین و معتبر‌ترین تولیدکنندگان سراسر کشور تامین شده و با خدماتی نظیر ارائه قیمت رقابتی، امکان پیگیری دقیق وضعیت سفارش و از همه مهم‌تر، مشاوره افراد متخصص در زمینه صنعت آهن در اختیار مشتریان قرار می‌گیرند.
برای کسب اطلاعات بیشتر، خرید و بررسی قیمت میلگرد شاهین بناب امروز، میلگرد ذوب آهن و هر نوع مقطع فولادی دیگری، تنها کافی است که به سایت آیرومارت به آدرس www.iromart.com مراجعه کرده و یا با شماره تلفن ۰۲۱۴۵۳۰۶ تماس بگیرید.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors