پوتین: تجارت روسیه و چین به رقم بی‌سابقه ۲۰۰ میلیارد دلار رسید

رئیس جمهور روسیه طی اظهاراتی اعلام کرد تجارت مسکو با پکن به رقم بی‌سابقه ۲۰۰ میلیارد دلار رسیده است و قرار است در سال جاری میلادی از این مقدار نیز فراتر برود.

به نقل از خبرگزاری تاس، ولادیمیر پوتین طی اظهاراتی اعلام کرد: تجارت مسکو با پکن به 200 میلیارد دلار رسیده است و قرار است در سال جاری میلادی از این مقدار نیز فراتر برود.

وی در گفتگو با شی جین پینگ، همتای چینی خود گفت: شما به تازگی به هدف ما برای دستیابی به تجارت 200 میلیارد دلاری در سال جاری اشاره کردید.

رئیس جمهور روسیه افزود: بنابراین، بر اساس مقایسه سال به سال، همانطور که عصر گذشته آن را تجزیه و تحلیل کردیم، ما در طول یک سال تا این تاریخ به 200 میلیارد دلار رسیده‌ایم و مطمئناً از آن فراتر خواهیم رفت.

پوتین در ادامه تأکید کرد که در شرایط دشوار کنونی، “هماهنگی نزدیک به ویژه در سیاست خارجی مورد نیاز است” چرا که روسیه و چین همکاری خود را از این طریق ایجاد کرده‌اند.

وی همچنین پیشرفت بسیار خوبی را که در طرح ابتکاری چین موسوم به “کمربند و جاده” رخ داده است، تحسین کرد؛ طرحی که یک دهه پیش برای افزایش همکاری بین کشورهایی که در مسیر جاده ابریشم باستانی قرار داشتند، مطرح شد.

پوتین در  پایان خطاب به شی جین پینگ گفت: تحت رهبری شما، چین این کار را انجام داده است. ما برای شما و همه کسانی که در این همکاری گسترده مشارکت داشته‌اند بسیار خوشحالیم زیرا همه از آن سود می برند.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *