در گفتگو با فولادبان ارائه شد؛

تحلیل هفتگی بازار آهن به روایت فعال بازار/ کاهش نقدینگی در معاملات بازار آهن و فولاد

محمدصادق چیت ساز در گفتگو با فولادبان با تحلیل هفتگی بازار آهن اظهارداشت: در روز گذشته، 53 هزار تن میلگرد آجدار در بورس کالا با قیمت متوسط 24 هزار و 35 ریال انجام شد که نسبت به معاملات هفته قبل هر کیلوگرم ۳۰۰ تومان افزایش را به ثبت رسانده است. از طرفی، ۸۳ درصد از حجم معاملات میلگرد فوق اعتباری بوده و نشان می‌دهد نقدینگی در بازار فولاد کاهش پیدا کرده و بر همین اساس، با توجه به وضعیت فعلی می‌توان گفت بازار فولاد در حال بازگشت به جایگاه قبل از طوفان الاقصی است.

به گفته وی، رکود سنگین در بازار مسکن و کاهش ساخت و ساز، تمرکز بر مسائل تعزیرات و مالیات از عوامل موثر در رکود بازار فولاد گزارش شده است.

کارشناس بازار فولاد تصریح کرد: همچنین طبق برنامه هفتم توسعه معافیت صادرات مواد و محصولات فولادی از جمله شمش و تختال فولادی میلگرد و ورق حذف شد.

چیت ساز با اشاره به قیمت محصولات فولادی در بازار آهن بیان کرد: از سوی دیگر، قیمت تیر آهن نمره ۱۴ هر شاخه 4 میلیون و 160 هزار تومان، تیرآهن نمره ۱۶ هر شاخه 4 میلیون و 840 هزار تومان و تیر آهن نمره ۱۸ هر شاخه 5 میلیون و 840 هزار تومان تحویل تهران معامله می‌شود. همچنین قیمت میلگرد ذوب آهن نمره ۱۲ هر کیلوگرم 26 هزار و 400 تومان و میلگرد نمرات ۱۴ تا ۲۸ نیشابور هر کیلوگرم 24 هزار و 700 تومان تحویل تهران قیمت گذاری شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ناگفته نماند قیمت ناودانی ۱۴ سنگین فایکو هر کیلوگرم 26 هزار و 300 تومان و نبشی ۵ ضخامت ۵ زنجان هر کیلوگرم 25 هزار و 300 تومان به ثبت رسیده است. پروفیل نیز با ورق ۲ میلی‌متر فولاد مبارکه هر کیلوگرم 43 هزار تومان در بازار تهران معامله می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *