جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 20 مهر 1402 - 7 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0

بهره برداری از ۷۰ همت پروژه عمرانی در سفر دوم رئیس جمهوری به فارس

معاون امور عمرانی استاندار فارس گفت: ۷۰ همت معادل ۷۰۰ هزار میلیارد ریال پروژه بزرگ عمرانی، زیربنایی و خدماتی در بخش‌های مختلف در سفر دور دوم رئیس جمهور و هیات دولت سیزدهم به استان پهناور فارس مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

بهره برداری از ۷۰ همت پروژه عمرانی در سفر دوم رئیس جمهوری به فارس اخبار

به گزارش فولادبان، محمود رضایی اظهار کرد: طرح‌های عمرانی مورد نظر در حوزه‌های مختلف راه و مسکن ، آب، صنعت، کشاورزی و منابع طبیعی، بهداشت و درمان، فرهنگ و هنر، برق رسانی، گازرسانی، ورزش و مدیریت شهری است.

وی افزود: بهره برداری از طرح آزادراهی شیراز – اصفهان با رقمی افزون بر ۲۵۰ هزار میلیارد ریال بزرگترین و در عین حال اثر گذارترین مورد از این طرح‌های افتتاحی است.

معاون عمرانی استاندر فارس تصریح کرد: همچنین بهره برداری از این طرح فاصله شیراز تا اصفهان را به مدت ۲ ساعت و به طول ۱۳۵ کیلومتر کاهش می‌دهد و بیش از ۳۶ هزار میلیارد ریال در حوزه راهداری و آسفالت و بهسازی راه‌های روستایی است.

رضایی عنوان کرد: بیش از ۶۰۰ کیلومتر آسفالت و بهسازی راه‌های روستایی با رقمی افزون بر ۱۱ هزار میلیارد ریال و همچنین سه هزار و ۱۰۰ کیلومتر بهسازی، اصلاح و روکش آسفالت در مسیرهای اصلی و شریانی در سطح استان در این سفر مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

وی یادآور شد: افتتاح طرح آبرسانی به شهر شیراز به میزان سالانه ۹۰ میلیون متر مکعب از طریق خط دوم سد درود زن نیز از جمله طرح های مهم افتتاحی سفر رئیس جمهور به استان فارس است. همچنین آبرسانی به شهرهای قیر و ارسنجان و ۱۰ روستای مسیر از طریق سد سلمان فارسی پروژه مهم دیگری است که در سفر دوم کابینه سیزدهم به فارس مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

معاون عمرانی استاندر فارس بهره برداری از ۱۰ هزار مسکن شهری و روستایی و واگذاری زمین به سه هزار متقاضی را از دیگر طرح‌های مهم افتتاحی سفر ۲ روزه رئیس جمهور و هیات دولت سیزدهم به خطه پهناور و شهرستان‌های ۳۷ گانه آن ذکر کرد.

رضایی همچنین بهره برداری از تصفیه خانه فاضلاب اقلید، افتتاح پست‌های فوق توزیع برق، پردیس‌های سینمایی، بازار پروتئین شیراز با اعتباری افزون بر ۲۰ هزار میلیارد ریال، چند طرح در حوزه پارک علم و فناوری در شهرهای مختلف از جمله برج فناوری لارستان، پروژه های مختلف بیمارستانی و ورزشی را از دیگر طرح‌های مهم و بزرگ قابل افتتاح در این سفر ۲ روزه عنوان کرد.

آغاز عملیات اجرایی ۲۰۰ کیلومتر آزادراه

وی از برخی درخواست‌های کلان و طرح های زیربنایی و توسعه‌ای در بخش‌های مختلف و تصویب آنها در سفر دور دوم خبر داد و گفت: بر اساس برآورد اولیه برای این درخواست‌ها رقمی افزون بر ۳۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار، یعنی معادل چهار برابر اعتبارات سفر نخست پیش بینی شده است.

به گفته معاون عمرانی استاندر فارس بهره برداری، عملیات اجرایی ۲۰۰ کیلومتر آزادراه همزمان با حضور و دستور رئیس جمهور آغاز می شود که بتواند مسیر و اتصال شبکه آزادراهی این استان و شیراز از سمت دریا و شمال را به آبهای جنوبی و شرق و غرب کشور تسهیل کند.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors