جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 16 مهر 1402 - 7 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0
گزارش فولادبان از معاملات «پشت خطی»؛

تحلیل روزانه بازار آهن یکشنبه 16 مهر؛ دلار پرید، فولاد ثابت ماند/ فولاد با افزایش تنش در منطقه چه مسیری را می‌رود؟

تازه ترین خبرها از بازار فولاد از بی تاثیر بودن رشد قیمت دلار در روند قیمت مقاطع فولادی حکایت دارد.

تحلیل روزانه بازار آهن یکشنبه 16 مهر؛ دلار پرید، فولاد ثابت ماند/ فولاد با افزایش تنش در منطقه چه مسیری را می‌رود؟ اخبار کاهش قیمت آهن امروز

به گزارش خبرنگار فولادبان،دلار امروز در بازار غیر رسمی با نرخ 52 هزار تومان معامله شد که نسبت به روز گذشته افزایش حدود 2 هزار تومانی دارد. دیروز بانک مرکزی سعی کرد نرخ دلار را در پایه 50 هزار و 500 تومان نگه دارد اما امروز مداخله بانک مرکزی هم نتوانست پاسخگوی بازار باشد و روند رشد قیمت طی شد.

آنطور که بانک مرکزی اعلام کرده بود با آزادسازی منابع ایران در کره جنوبی و لوکزامبورگ نرخ ارز تا پایان سال تثبیت خواهد شد اما ظاهرا سایه سیاست بر سر اقتصاد گسترده‌تر شد. تنش میان فلسطین و رژیم صهیونیستی باعث شد نرخ ارز در بازار غیر رسمی با تکانه‌هایی همراه شود. تکانه‌هایی که از سوی رسانه‌های خارج نشین هدایت می‌شود و سعی بر القای ناامنی در منطقه دارند. از اخبار سیاسی که عبور کنیم به موضوع اقتصاد فولاد می‌رسیم.

با اینکه نرخ ارز روند صعودی را طی کرد اما شاهد ثبات در بازار بودیم. به طوریکه در بازار میلگرد، نبشی و ناودانی قیمتها تغییری نداشت و با همان نرخ روز گذشته معامله شد. بازار تیرآهن نیز کاهش قیمت را تجربه کرد که مهمترین دلیل آن کاهش تقاضا در این بازار و افت ساخت و ساز است. بازار پروفیل نیز افزایش قیمت اندکی داشت.

آمار معاملات بورس کالا هم نشان می‌دهد تقاضا در بالاترین حد قرار گرفته و ممکن است. به طوریکه امروز یکشنبه شانزدهم مهر ماه ۱۴۰۲، از ۳۵ هزار تن محصول فولادی در تالار صنعتی بورس کالا، ۳۵ هزار تن محصول معامله رسید. ۱۵ هزار تن آهن اسفنجی در دسترس مشتریان قرار گرفت و ۱۰۰ درصد آن به فروش رسید. ضمن اینکه قیمت میانگین موزون ثبت شده برای این محصول ۱۲۵ هزار و ۶۴۵ ریال است که نسبت به قیمت پایه افزایش ۸ درصدی داشته است. همچنین، تمام ۲۰ هزار تن حجم عرضه شده آهن اسفنجی بریکت، مورد معامله قرار گرفت. ضمن اینکه این محصول با قیمت ۱۳۶ هزار و ۳۲۵ ریال به فروش رسید که نشان از ثبات قیمت این محصول دارد.

به نظر می‌رسد بازار فولاد با تنش‌هایی که در منطقه ایجاد شده مسیر دیگری خواهد داشت. تنش میان کشورهای «روسیه و اوکراین» «ارمنستان و آذربایجان» و «فلسطین و اسراییل» باعث شده قیمت فولاد در جهان اعلام نشود. امروز تقاضای طلا در جهان نیز افزایش یافت و به نظر می‌رسد فلزات زمستان گرمی را پیش رو خواهند داشت.

متقاضیان فولاد نیز در حال رایزنی با کشورها برای ثبت سفارش بیشتر هستند. این موضوع می‌تواند برای کشورهای فولادساز خوب باشد اما یک مشکل عمده وجود دارد و آن هم تامین انرژی برای تولید فولاد در فصل سرماست.

آخرین وضعیت بازار آهن چه خبر؟

بررسی بازار آهن در روز یکشنبه نشان می‌دهد، در بازار میلگرد شرکت ها قیمت محصولات خود را ثابت اعلام کرد.

در بازار نبشی و ناودانی قیمت ها ثابت اعلام شدند.

در بازار تیرآهن قیمت محصولات در بخش کیلویی 92 تا 360 کاهش داشت و یک محصول 92 تومان رشد داشت و در بخش شاخه ای با ثبات همراه بود.

در بازار پروفیل،صدرا پروفیل تهران قیمت محصول خود را 500 تا 1500 تومان افزایش داد.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors