وزیر صمت اعلام کرد:

۹۰ درصد معادن به نیروهای بومی واگذار شده است/ مردم در طرح‌های پربازده معدنی شریک شوند

وزیر صمت گفت: از ۵۰۰ واحد معدنی در سیستان و بلوچستان ۹۰ درصد به نیروهای بومی واگذار شده که حرکتی بسیار خوب و رو به توسعه است.

به گزارش فولادبان، عباس علی‌آبادی در جلسه شورای عالی معادن سیستان و بلوچستان اظهار کرد: از ۵۰۰ واحد معدنی در سیستان و بلوچستان ۹۰ درصد به نیروهای بومی واگذار شده که حرکتی بسیار خوب و رو به توسعه است.

وی گفت: علاوه بر تقویت این روند باید برای واحدهای بزرگ و سرمایه‌گذاری‌های کلان از نیروهای متخصص بومی استفاده کرد، چرا که فارغ‌التحصیلان بومی زیادی در حوزه معدن سیستان و بلوچستان داریم که به کارهای تخصصی و فوق تخصصی ورود کرده‌اند.

علی آبادی تصریح کرد: با توجه به اینکه سیستان و بلوچستان با خشکسالی مواجه است، باید مشارکت مردم به صورت سهام و غیره برای ورود و سرمایه‌گذاری به بخش معادن بزرگ در شمال و جنوب این استان فراهم شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطر نشان کرد: هدف از ایجاد کارخانه لوله در سیستان و بلوچستان پیرامون تکمیل طرح انتقال آب از دریای عمان بود که پس از اتمام این طرح پیشنهاد می‌شود سایز لوله‌ها را تغییر داده تا از آن در تمام شهرها و طرح‌ها استفاده شود حتی مبنای صادراتی به کشورهای خلیج فارس را داشته باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *