توافق سازمان زمین‌شناسی و جهاد دانشگاهی برای اکتشاف ذخایر معدنی

تفاهم‌­نامه همکاری بین سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی و پژوهشکده علوم پایه کاربردی جهاد دانشگاهی به‌منظور تقویت تعاملات علمی- تحقیقاتی امضا شد.

به گزارش فولادبان، این تفاهم‌نامه به امضای «علیرضا شهیدی» معاون وزیر صمت و رئیس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور و «کمال خدایی» رئیس پژوهشکده علوم پایه کاربردی جهاد دانشگاهی رسید.

در این راستا، هدف از انعقاد این تفاهم‌نامه توسعه همکاری‌های مشترک به‌منظور بهره‌گیری بهینه از ظرفیت‌ها، استعدادها، تجهیزات و توانایی‌های علمی دو طرف در اجرای پروژه‌های مشترک فنی- تخصصی در زمینه علوم زمین‌، اکتشاف ذخایر معدنی و آزمایشگاهی عنوان شده است.

دو طرف در چارچوب قوانین و مقررات، در زمینه‌های فنی و تخصصی از جمله تهیه نقشه‌های زمین‌شناسی در مقیاس‌های مختلف، اجرای پروژه‌های مشترک زمین‌شناسی کاربردی از جمله مخاطرات طبیعی، زمین‌شناسی دریایی، زمین‌شناسی زیست‌محیطی، زمین‌شناسی پزشکی‌و غیره، اکتشاف ژئوشیمیایی و اکتشاف موضوعی براساس استانداردها و نیازهای سازمان، حوزه کانه‌آرایی و فرآوری مواد معدنی، آنالیزهای آزمایشگاهی، اجرای کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی مشترک داخلی و خارجی، چاپ کتاب و نشر اطلاعات علوم زمین، همکاری در زمینه تشکیل گروه‌های پژوهشی مشترک و اجرای مشترک طرح‌های پژوهشی برای سایر وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها همکاری خواهند داشت.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *