گزارش فولادبان از معاملات «پشت خطی»؛

تحلیل روزانه بازار آهن پنجشنبه 6 مهر؛ نوسانات ارزی زیاد شد/ هند می‌گوید چین بازار فولاد را به هم می‌ریزد

تازه ترین خبرها از بازار فولاد نشان می دهد نوسانات ارزی زیاد شد، ضمن اینکه هند می‌گوید چین بازار فولاد را به هم می‌ریزد.

به گزارش خبرنگار فولادبان، دلار امروز با نرخ ۴۹ هزار و ۵۰۰ تومان معاملات خود را آغاز کرد؛ رقمی که نسبت به آغاز معاملات روز گذشته بیشتر بود و اکنون به بیش از ۴۹ هزار ۶۰۰ تومان رسیده است.

در این میان، به نظر می‌رسد کاهش نرخ دلار در روزهای گذشته به دلیل خبرهای آزادسازی ارزهای کره جنوبی بود. بانک مرکزی هم اعلام کرده مداخله خود را در بازار غیر رسمی افزایش خواهد داد تا بتواند نرخ را کنترل کند. این موضوع بر بازار فولاد نیز تاثیر داشته و نوسانات کاهشی را متوقف کرده است.

همچنین در بازار جهانی تقریبا همه کالاها روند ثابتی داشتند. در این راستا، شمش دریای سیاه با همان نرخ ۴۸۰ دلار در هر تن معامله شد.  شمش داخلی چین بدون تغییر به کار خود ادامه داد. شمش آسیای جنوب شرقی هم بدون تغییر نسبت به روز گذشته ۵۱۴ دلار در هر تن قیمت خورد.

میلگرد صادراتی ترکیه نیز امروز ساکن ایستاد و با نرخ ۵۶۵ دلار در هر تن معامله شد. البته تقاضای میلگرد صادراتی ترکیه کاهش هم داشته و اگر فردا هم همین روند ادامه داشته باشد قیمت این محصول کاهش می‌یابد. ورق گرم و سرد CIS هم تغییری نداشتند و با همان نرخ‌های ۵۷۰ و ۷۰۰ دلار در هر تن معامله شدند. ثبات نرخ در بازار جهانی به دلیل افزایش صادرات چین است.

آمارهای گمرک چین نشان می‌دهد صادرات محصولات فولادی چین رشد حدود ۳۰ درصدی داشته است. البته هند از این موضوع خرسند نیست و فعالان و کارشناسان اقتصادی این کشور می‌گویند چین در حال بر هم زدن بازار هند است.

آخرین وضعیت بازار آهن چه خبر؟

بررسی بازار آهن در روز پنجشنبه نشان می دهد

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *