جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اتحادیه ها و انجمن های فولاد 29 شهریور 1402 - 8 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0
گزارش فولادبان از معاملات «پشت خطی»؛

تحلیل روزانه بازار آهن چهارشنبه 29 شهریور؛ فولاد ایران در سردرگمی به سر می‌برد/ تشکیل تعاونی جهانی چه هدفی دارد؟

تازه ترین خبرها از بازار فولادنشان می دهد فولاد ایران در سردرگمی به سر می‌برد.

تحلیل روزانه بازار آهن چهارشنبه 29 شهریور؛ فولاد ایران در سردرگمی به سر می‌برد/ تشکیل تعاونی جهانی چه هدفی دارد؟ اتحادیه ها و انجمن های فولاد کاهش قیمت آهن امروز

به گزارش خبرنگار فولادبان، دلار امروز با قیمت 49 هزار و 300 تومان در بازار معامله شد که این نسبت به روز گذشته کاهش نسبی را نشان می‌دهد در حالی نرخ ارز امروز در بازار رند نزولی را طی کرد که بازار پروفیل باز هم افزایش قیمت داشت. همچنین خریداران و فروشندگان بازار تیرآهن در سردرگمی به سر بردند و نوسانات در این بخش زیاد بود. نبشی و ناودانی نیز کاهش قیمت را تجربه کردند و بازار میلگرد نیز ثابت بود. به نظر می‌رسد بازار فولاد هنوز نتوانسته است خود را با قیمت‌های جدید ارز تطبیق دهد.

در بازار جهانی شمش دریای سیاه مسیر کاهشی را پیش گرفت و با قیمت 472 دلار در هر تن معامله شد. همچنین شمش داخلی چین نیز کاهش یافت و امروز لباس قرمز بر تن کرد. شمش آسیای جنوب شرقی بر خلاف روزهای گذشته افزایش قیمت را تجربه کرد و با نرخ 514 دلار در هر تن بع معامله رسید. میلگرد صادراتی ترکیه نیز ثابت ماند که این موضوع به دلیل نشان ندادن چراغ سبز آمریکا به ارزانتر کردن قراضه است. این محصول با قیمت 565 دلار در هر تن معامله شد. ورق گرم و سرد CIS نیز به ترتیب 565 و 695 دلار در هر تن قیمت خوردند که نسبت به روز گذشته تغییری نداشتند.

از سوی دیگر، شاهد کاهش تجارت میان آمریکا و روسیه هستیم. داده‌های اداره سرشماری آمریکا نشان می‌دهد گردش تجاری این کشور و روسیه در ماه ژوئیه به پایین ترین سطح خود از اوایل دهه ۲۰۰۰ رسیده است.

براساس گزارش این اداره، حجم معاملات تجاری این دو کشور در پایان ماه ژوئیه به 277.3 میلیون دلار رسید. این رقم 11 برابر کمتر از رقم ثبت شده در فوریه 2022 و تقریباً 13 برابر کمتر از رقم ژوئیه 2021 است، این در حالی است که در سال 2021 ایالات متحده در بین بزرگ‌ترین شرکای تجاری روسیه در رتبه پنجم قرار گرفت. بهار گذشته، ایالات متحده واردات محصولات نفتی، الماس و غذاهای دریایی روسیه را ممنوع کرد و مدتی بعد تعرفه های اضافی بر واردات فولاد روسیه، محصولات آلومینیومی، لاستیک، چوب و سایر کالاها وضع کرد. در نتیجه، واردات فلزات آهنی آمریکا از روسیه تقریبا به صفر رسیده است.

در عین حال، شرکت اسپانیایی کوالسایدر، گروه فولاد اروپا لهستان، نوردوست آلمان، مرکز سیدر ایتالیا و سوکودا فرانسوی شرکای موسس آسدیس شدند. پنج گروهی که در حال حاضر در انجمن مشارکت دارند، حجم خرید تقریباً ۳.۵ میلیون تنی محصولات فولادی را بر عهده دارند. در مجموع، این شبکه بیش از ۲۰۰ شرکت تجاری متوسط فولاد را نمایندگی می‌کند.

آسدیس در بیانیه‌ای  اعلام کرد: «هدف شبکه تعاونی این است که یک نقطه مرجع فروش برای تولیدکنندگان کلیدی اروپایی و توسعه روابط کاری استراتژیک با تمام تولیدکنندگان بزرگ اروپا باشد. بنا بر گزارش‌ها، برای شبکه تازه تأسیس مهم است که گروه‌های شرکتی همچنان در بازارهای ملی خود کاملاً مستقل باقی بمانند و ویژگی‌های هر بازار رعایت شود. این انجمن همچنین قصد دارد به ستون فقرات تجارت خصوصی بین شرکت‌های متوسط تبدیل شود که در سال‌های اخیر اهمیت بیشتری پیدا کرده است. این گروه متقاعد شده است که شبکه استراتژیک آن فرصت‌های جدیدی را برای همه شرکای درگیر ایجاد خواهد کرد. اعضای گروه می‌خواهند به طور مشترک به چالش‌ها و تغییرات آینده در بازار فولاد، به‌ویژه، مربوط به مسائل دیجیتالی‌سازی، تغییر شرایط بازار و فولاد سبز پاسخ دهند.

آخرین وضعیت بازار آهن چه خبر؟

بررسی بازار آهن در روز چهارشنبه نشان می دهد، در بازار میلگرد تمامی قیمت‌ها ثبات اعلام شده است.
در بازار نبشی و ناودانی قیمت محصولات 90 تا 285 تومان کاهش داشته اند.
در بخش کیلویی بازار تیرآهن قیمت محصولا تا سقف 200 تومان کاهش یافت اما در بخش شاخه ای اکثر قیمت‌ها ثابت بود و فقط یک محصول رشد قیمت 100 هزار تومانی را به ثبت رساند.
در بازار پروفیل، قیمت محصولات شرکت ها 300 تومان افزایش یافته است

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors