گزارش فولادبان از معاملات «پشت خطی»؛

تحلیل روزانه بازار آهن پنجشنبه 16 شهریور؛ مذاکرات ترکیه و سوریه در کوتاه مدت نتیجه‌ای تدارد/ روند نزولی قیمت در بازار جهانی فولاد

تازه ترین خبرها از بازار فولاد نشان می دهد مذاکرات ترکیه و سوریه در کوتاه مدت نتیجه‌ای تدارد، ضمن اینکه روند نزولی قیمت در بازار جهانی فولاد ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار فولادبان،دلار امروز با قیمت ۴۹ هزار‌و ۵۵۰ تومان در بازار معامله شد‌ که این نرخ نسبت به روز سه ‌شنبه کاهش حدود ۲۰۰ تومانی را نشان می‌دهد. با این خال، در بازار مقاطع فولادی نیز اغلب قیمتها روند ثابتی داشتند.

در همین حال، شمش دریای سیاه کاهش اندک قیمت داشت و با نرخ ۴۶۵ دلار در هر تن معامله شد. شمش داخلی چین نیز کاهش قیمت را تجربه کرد. شمس آسیای جنوب شرقی و میلگرد صادراتی ترکیه هم با ثبات قیمت همراه بودند و به ترتیب ۵۱۶ و ۵۶۵ دلار در هر تن قیمت خوردند. ورق گرم و سرد CIS هم بدون تغییر با قیمت‌های ۵۶۵ و ۶۹۵ دلار در هر تن معامله شدند.

در معاملات روسیه نیز همچنان پافشاری بر کاهش قیمت مشاهده می‌شود اما کشورهای دیگر به دنبال کاهش وابستگی تامین محصولات خود هستند. در این شرایط ایران می‌تواند بخشی از بازارهای از دست رفته سنتی خود را احیا کند.

از سوی دیگر، چین اعلام کرده تخفیف ویژه برای اجرای پروژه‌های عمرانی در کشورهای دیگر در نظر می‌گیرد اما به این شرط که مواد مصرفی مورد نیاز از کشور خودش تامین شود. تاکنون کشوری در این باره اعلام آمادگی نکرده است.

ظاهرا مذاکرات ترکیه و کشورهای حاشیه خلیج فارس هنوز به صورت کامل به نتیجه نرسیده است و اقتصاد ترک‌ها همچنان روند نزولی دارد. کاهش سرمایه گذاری در کنار افزایش تورو موجب افزایش نارضایتی مردم ترکیه شده است. البته اردوغان رییس جمهور این کشور گفته تا پایان سپتامبر خبرهای خوشی به گوش مردم می‌رسد اما تداوم رشد قیمتها رضایت به دولت این کشور را کاهش داده است.

همچنین سوریه و ترکیه به وساطت ایران و روسیه به دنبال تز سرگیری مذاکرات خود هستند اما بعید است در کوتاه مدت به نتیجه برسد.

آخرین وضعیت بازار آهن چه خبر؟

بررسی بازار آهن در روز پنجشنبه نشان می دهدد ر بازار نبشی و ناودانی قیمت محصولات ثابت اعلام شد.

در بازار تیرآهن در بخش کیلویی قیمت‌ها با ثبات همراه بود, ضمن اینکه در این بازار در بخش شاخه ای قیمت ها به صورت ثابت اعلام شدند.

همچنین بازار پروفیل، مبادی فروش به صورت نیمه تعطیل و یا ثابت اعلام قیمت کردند.

در همین حال،  اعلام قیمت ها در بازار میلگرد به صورت ثابت گزارش شده است.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *