جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 05 شهریور 1402 - 9 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0
یک فعال فولادی در گفتگو با فولادبان خواستار شد؛

اجتناب دولت از قانون‌گذاری برای فولادی‌ها/ حذف قوانین دست و پاگیر به نفع فولادسازان تمام می‌شود

مدیر کارخانه مجتمع فولاد جنوب گفت: به طور قطع هر زمانی که دولت از کنترل بازار فولاد دست کشیده، تأثیرات مثبت و بهتری در این بازار شاهد بودیم.

اجتناب دولت از قانون‌گذاری برای فولادی‌ها/ حذف قوانین دست و پاگیر به نفع فولادسازان تمام می‌شود اخبار اخبار دولت, دولت

علیرضا میرزایی در گفتگو با فولادبان با بیان اینکه روند رکودی بازار فولاد همچنان موضوع اصلی این حوزه به شمار می‌رود، اظهارداشت: اولین و مهم‌ترین بحث تأثیرگذار در این ماجرا، عوارض صادراتی است که نیاز به اصلاح دارد.

وی گفت: البته در حال حاضر عوارض فولادی‌ها به حالت تعلیق درآمده و به احتمال زیاد از این حوزه حذف شود؛ با این وجود، چنین قانونی بر تولیدکنندگان داخلی فولاد بسیار تأثیرگذار است. ناگفته نماند که این عوارض ابتدا برای حمایت از تولیدکنندگان محلی و تشویق به خودکفایی در صنعت اجرا شد.

میرزایی تصریح کرد: دولت باید برای خرید و فروش محصولات، فولادسازان را آزاد بگذارد تا بدون تصمیمات دستوری مانند بازگرداندن ارز صادراتی به کشور، بتوانند بیشترین سود و بهره را ببرند. از سوی دیگر، بحث نرخ‌گذاری دستوری نیز در این خصوص مطرح است که دولت باید به فولادی‌ها اجازه دهد قیمت محصولات فولادی را عرضه و تقاض مشخص کند

مدیر کارخانه مجتمع فولاد جنوب معتقد است: به طور قطع هر زمانی که دولت از کنترل بازار فولاد دست کشیده، تأثیرات مثبت و بهتری در این بازار شاهد بودیم.

میرزایی اظهار داشت: این موضوعات نباید چالش‌های یک صنعت باشد بلکه چالش و مشکلات صنعتی باید ایجاد زیرساخت، سرمایه در گردش، انرژی و امثال آن باشد که متاسفانه به دلیل شرایط موجود، شاهد موانع و چالش‌های ساده‌ای هستیم، بنابراین در صورتی که چنین قوانین دست و پاگیری از صنعت فولاد حذف شود، تا حدودی می‌توان به بهبود وضعیت این صنعت امیدوار شد.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors