یک کارشناس فولادی در گفتگو با فولادبان عنوان کرد:

تداوم سایه رکود در بازار مسکن/ رکود بازار فولاد تشدید می‌شود

یک کارشناس فولادی گفت: دولت برخی پروژه‌های عمرانی در دست دارد که در حال برنامه‌ریزی برای عملی شدن آن است؛ اما همچنان، این اعداد به مقداری نیستند که بتواند باعث رونق بازار داخلی شود. 

علی اسکینی در گفتگو با فولادبان با بیان اینکه زمینه ساخت و ساز در سال 1399 بسیار پررونق بود، گفت: براساس آمار موجود، سال 1399 سال خیلی خوبی برای بازار مسکن بود به گونه‌ای که در آن سال 491 هزار دستگاه تولید شد. البته در حال حاضر جمع مصارف داخل و صادرات نسبت سال 99 رشد خوبی را نشان می‌دهد.

وی افزود: با این وجود، نمی‌توان گفت بازار مسکن از رکود خارج شده است، چرا که با وضعیت فعلی در تقاضای مصرفی این حوزه، باید حدود 530 هزار واحد ساخته شود که به دلیل رکود فعلاً ساخت این میزان مسکن امکان پذیر نیست.

این کارشناس صنعت فولاد با تأکید بر اینکه همچنان بازار مسکن در رکود قرار دارد، عنوان کرد: در زیرساخت‌های مسکن رشد به خصوصی نداشتیم. البته دولت برخی پروژه‌های عمرانی در دست دارد که در حال برنامه‌ریزی برای عملی شدن آنها است اما همچنان این اعداد به میزانی نیستند که بتواند باعث رونق بازار داخلی شود.

اسکینی در پایان خاطرنشان کرد: به همین دلیل، بازار صادراتی فولاد می‌تواند به عنوان یک بازار حیاتی برای کشور محسوب شود. در این راستا، با توجه به نوسانات قیمتی در بازار جهانی فولاد و همچنین تحریم‌های اقتصادی، بازار صادرات فولاد ایران با نوسانات زیادی روبرو شده است.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *