Please use a valid API Key قیمت سنگ آهن در سال 2021 سقوط می‌کند - فولادبان Please use a valid API Key

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

قیمت سنگ آهن در سال 2021 سقوط می‌کند

نایب رئیس انجمن آهن و فولاد چین تاکید کرد که افزایش‌های اخیر قیمت سنگ آهن پایدار نیست و با حل‌وفصل التهابات بازار، روند نرخ جهانی این ماده اولیه معکوس خواهد شد.
سنگ آهن

به گزارش فولادبان و به نقل از بلومبرگ؛ لو تیژون، نایب رئیس انجمن آهن و فولاد چین روز شنبه در کنفرانس سالانه Mysteel Global در شانگهای با تشریح چشم‌انداز سال آینده بازار فولاد گفت: قیمت سنگ آهن در سال آینده میلادی روند نزولی قرار خواهد گرفت.

لو البته تاکید کرد که در ماه‌های آینده، افزایش قیمت سنگ آهن و زغال‌سنگ کک‌شو باعث رشد قیمت فولاد و کاهش شدید سود کارخانه‌ها خواهد شد.

قیمت سنگ آهن در یک ماه گذشته به شدت افزایش یافته و به بالاترین سطح 9 ساله یعنی بیش از 160 دلار در هر تن براساس شاخص پلاتس رسیده، زیرا رشد مجدد اقتصاد چین همزمان با کاهش عرضه این ماده اولیه سبب التهاب بازار شده است.

پیش از این، انجمن آهن و فولاد چین خواستار مداخله دولت برای جلوگیری از افزایش قیمت سنگ آهن و برخورد با سوداگران این ماده معدنی شده بود. در هفته‌های گذشته، بورس کالای دالیان هم برای مهار دلالان شرایط معاملات سنگ آهن را سخت‌تر کرده است.

لو در کنفرانس سالانه Mysteel Global بار دیگر درخواست‌های انجمن آهن و فولاد چین را برای ایجاد مکانیسم جدید قیمت‌گذاری سنگ آهن و بهبود نظارت بر بازارهای آتی تکرار کرد.

دیدگاه‌هایی که لو در این کنفرانس مطرح کرد، پیش‌بینی Mysteel در روز جمعه مبنی بر اوج گرفتن قیمت سنگ آهن در سه‌ماهه اول سال آینده قبل از کاهش آن به علت افزایش عرضه به چین را تأیید کرد.

نایب رئیس انجمن آهن و فولاد چین تخمین زده که قیمت نقدی سنگ آهن ممکن است به طور متوسط 110 تا 120 دلار برای هر تن در سال 2021 باشد، در حالی که در سال جاری میلادی تا پیش از افزایش‌های اخیر متوسط نرخ سنگ آهن 109 تا 110 دلار بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors