یک کارشناس فولادی در گفتگو با فولادبان عنوان کرد:

جزئیات رشد تولید، مصرف و صادرات فولاد در 4 ماهه اخیر/ ساخت و ساز و زیرساخت‌ها مهم‌ترین محرک فولاد کشور هستند

یک کارشناس فولادی گفت: با توجه به جزئیات و بررسی صنعت فولاد کشور، یکی از مهم‌ترین محرک‌های بازار فولاد ساخت و ساز داخلی و زیرساخت‌ها هستند.

علی اسکینی در گفتگو با فولادبان با بیان اینکه محصول میانی مهم ترین قسمت زنجیره فولاد است، اظهار کرد: در 4 ماهه اول سال جاری حدود 11 میلیون و 400 هزار تن تولید در بخش فولاد رخ داد که 7 تا 8 میلیون تن آن در مصرف داخلی و حدود 8 میلیون تن در بخش صادرات به ثبت رسیده است.

وی گفت: این آمار نشان از رشد تولید، مصرف و صادرات فولاد نسبت به سال‌های گذشته حکایت دارد به گونه ‎ای که در بخش تولید نسبت به مدت مشابه سال گذشته 9 درصد رشد داشتیم و نسبت به سال 1400 نیز 19 درصد رشد را تجربه کرده است. ناگفته نماند که تولید فولاد در مقایسه با سال 99 با یک رشد 15 درصدی روبرو شده است.

این کارشناس صنعت فولاد با اشاره به آمار تولید و صادرات فولاد، تصریح کرد: همچنین در مصرف داخلی فولاد نسبت به سال گذشته تقریبا 4 درصد رشد داشتیم. از سوی دیگر، برای بخش صادرات نسبت به سال گذشته که به دلیل وضع عوارض صادراتی در شرایط خوبی نبود، با رشد 600 هزار تنی معادل 27 درصد افزایش پیدا کرده است.

به گفته اسکینی، با توجه به جزئیات و بررسی صنعت فولاد کشور، یکی از مهم‌ترین محرک‌های بازار فولاد ساخت و ساز داخلی و زیرساخت‌ها هستند.

وی بیان کرد: البته در رابطه با ساخت و ساز آمار دقیقی در دست نیست و تنها تعداد پروانه‌های ساختمانی سال 1401 نسبت به 1400 وجود دارد که تقریبا تعداد پروانه‌های احداث ساختمان تغییر زیادی نداشته و در حوالی 140 هزار واحد مانده است.

این کارشناس فولادی در پایان خاطرنشان کرد: تیراژ تولید مسکن در کشور در سال 1400 حدود 396 هزار واحد بود که این تعداد در سال 1401 به 420 هزار دستگاه رسیده است. در این بخش نیز رشد 6 درصدی به ثبت رسیده که تقریبا فولاد داخل کشور به همین میزان رشد مصرفی را به همراه داشت.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *