در گفتگوی کارشناس صنعت فولاد با فولادبان مطرح شد؛

روایتی از «دست‌های پشت پرده» برای زمین زدن صنعت فولاد/ تاب آوری فولاد به روزهای آخر نزدیک شده است

مدیر کارخانه مجتمع فولاد جنوب گفت: پشت برخی تصمیماتی که برای مسیردهی صنعت فولاد صورت می‌‎گیرد، دست‌هایی پشت پرده وجود دارد که به دنبال زمین زدن این صنعت هستند.

علیرضا میرزایی در گفتگو با فولادبان اظهار کرد: قرار بر این بود محدودیت‌های برقی از 21 مرداد ماه برای کارخانجات فولادی کاهش یابد که متأسفانه این اتفاق رخ نداد و زمان آن را به یکم شهریور ماه موکول کردند.

وی گفت: این اتفاق همیشه برای فولادی‌ها می افتد؛ حتی با وجود اینکه این صنعت کمتر از 4 درصد برق کشور را مصرف می‌کند اما همیشه فشار فقط بر این قشر دیده شده است.

به گفته مدیر کارخانه مجتمع فولاد جنوب، به نظر می‌رسد صنعت فولاد ایران قرار است مانند صنعت نفت به قهقرا برود، چرا که در حال حاضر تمامی کارخانجات فولادی در وضعیت بدی قرار گرفته‌اند.

میرزایی با اشاره به سخت‌گیری‌های دولت نسبت به صنعت فولاد، تصریح کرد: زمانی که شخصی در بخش تولید سرمایه‌گذاری می‌کند، اصولاً دولت باید به سودآوری آن کمک کند؛ نه اینکه در کسب سود و منفعت آن مانع ایجاد کند. در غیر این صورت، نقدینگی موجود به تدریج وارد بازارهای موازی مانند خودرو، ارز، سکه مسکن و امثال آن می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: پشت برخی تصمیماتی که برای مسیردهی صنعت فولاد صورت می‌‎گیرد، دست‌هایی پشت پرده وجود دارد که به دنبال زمین زدن این صنعت هستند، چرا که به نظر می‌رسد تاب آوری فولاد به روزهای آخر خود نزدیک شده است.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *