گزارش فولادبان از شماره جدید نشریه متال بولتن؛

رکود بازار واردات قراضه دریایی ترکیه با محدودیت فروش محصولات فولادی

تازه ترین گزارش از بازار جهانی فولاد از رکود بازار واردات قراضه دریایی ترکیه با محدودیت فروش محصولات فولادی حکایت دارد.

به گزارش خبرنگار فولادبان، براساس جدیدترین شماره نشریه متال بولتن، بازار واردات قراضه دریایی ترکیه به دلیل کاهش فروش محصولات نهای فولاد و ریزش قیمت قراضه، راکد گزارش شد.

در این راستا، آخرین معامله قراضه دریایی زمانی بود که یک کارخانه در منطقه مرمره محموله آمریکایی شامل 23 هزار تن HMS 1,2 (80:20) و 5 هزار تن قراضه خردشده به ترتیب با قیمت 367 و  387 دلار به ازای هر تن cfr خریداری کرد.

در همین حال، برخی فعالان بازار اظهار داشتند که عرضه‌کنندگان قراضه با بهانه کمبود محصول، در تلاش برای افزایش قیمت پیشنهادی هستند. برهمین اساس، یک فعال بزار ترکیه بیان کرد: آخرین معامله آمریکایی برای HMS 1,2 (80:20) با قیمت 367 دلار به ازای هر تن انجام شد اما من اخیرا شنیده‌ام که درحال تلاش برای رسیدن به قیمت 370 تا 375 دلار هستند. پیش‌بینی می‌کنم عرضه‌کنندگان اروپایی با پیشنهاداتی در سطح قیمتی 365-370 دلار به بازار بازگردند. البته بازار محصولات نهایی فولاد به نظر مطلوب نمی‌رسد. خصوصا، پیش‌بینی شده است اگر چین به بازارهای صادراتی بازگردد، فروش محصولات تخت فولادی در کمترین حالت قرار بگیرد.

البته فولادسازان ترکیه اخیرا به دلیل افزایش قیمت قراضه، قیمت میلگرد و بیلت را افزایش دادند. در همین حال، مشکلات اقتصادی کشور، میزان تقاضای میلگرد و بیلت را محدود کرده است.

از سوی دیگر، شنیده شده است که یک کارخانه فولادی در منطقه اسکندرون، یک هزار و 500 تن بیلت را با قیمت 530 دلار به ازای هر تن exw در هفته گذشته فروختند. این کارخانه اعلام کرد به طور معمول در طول یک هفته، حدود 30 هزار تن محصول به فروش می‌رساند.

بنا بر ارزیابی هفتگی فست‌مارکتز، قیمت بیلت فولادی، بازار داخلی، exw ترکیه در بازه 510 تا 520 دلار به ازای هر تن ثابت باقی ماند.

در همین حال، نماینده یک کارخانه در این رابطه مطرح کرد: فروش محصولات فولادی در ترکیه بسیار محدود است، بنابراین انتظار دارم کارخانه‌های ترکیه تنها بر اساس نیاز ضروری خود قراضه دریایی خریداری کنند. من هیچ پیشرفت واقعی در بازار پیش‌بینی نمی‌کنم.

در نتیجه عدم گزارش معاملات اخیر، شاخص قیمت روزانه قراضه ثابت باقی ماند. ارزیابی روزانه فست‌مارکتز نشان می دهد شاخص قیمت قراضه فولادی، HMS 1,2 (80:20)، مبدا شمال اروپا، cfr ترکیه 361.01 دلار به ازای هر تن محاسبه شد که این نرخ حاکی از ثبات نسبت به روز قبل است.

همچنین قیمت قراضه فولادی، HMS 1,2 (80:20)، مبدا آمریکا، cfr ترکیه در همان‌روز، 367.04 دلار به ازای هر تن اعلام شد که این نرخ در مقایسه با روز قبل بدون تغییر ماند.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *