گزارش فولادبان از شماره جدید نشریه متال بولتن؛

رکود بازارهای محصولات تخت فولادی امارات و عربستان+دلایل

تازه ترین گزارش از بازار جهانی فولاد از رکود بازارهای محصولات تخت فولادی امارات و عربستان حکایت دارد.

به گزارش خبرنگار فولادبان، براساس جدیدترین شماره نشریه متال بولتن، بازار وارداتی محصولات تخت فولادی امارات متحده عربی و عربستان سعودی در یک هفته اخیر به دلیل تعطیلات فصل تابستان راکد گزارش شد.

در این راستا، افزایش دمای هوا در این کشورها منجر به رکود پروژه‌های ساخت‌وساز شد.

امارات متحده عربی

در همین حال، چین کویل ورق گرم را با قیمت 580 تا 590 دلار به ازای هر تن cfr به این کشور عرضه کرد درحالی که پیشنهادات قیمتی این کشور در قبل 570 تا 590 دلار گزارش شده بود.

برخی فعالان بازار اظهار داشتند در صورتی که تقاضا در بازارهای نهایی افزایش یابد، قیمت 570 دلار به ازای هر تن متعارف خواهد بود.

ژاپن، کره جنوبی و تایوان کویل ورق گرم را با قیمت 600 تا 610 دلار به ازای هر تن cfr امارات متحده عربی ارائه کردند. البته هیچ معامله‌ای گزارش نشد.

ارزیابی هفتگی فست‌مارکتز نشان می دهد قیمت کویل ورق گرم فولادی، واردات، cfr جبل‌علی، امارات متحده عربی در بازه 570 تا 610 یورو به ازای هر تن ثابت باقی ماند.

در طول هفته اخیر، هیچ‌گونه پیشنهاد قیمتی جدیدی برای ورق گرم گالوانیزه به امارات متحده عربی عرضه نشد و ارزیابی هفتگی قیمت این محصول در بازار واردات، با شیوه معاملاتی cfr جبل علی، امارات متحده عربی را در بازه 760 تا 820 ثابت باقی ماند.

علاوه بر این، بازار واردات کویل ورق سرد نیز راکد گزارش شد و هیچ پیشنهاد قیمتی جدید شنیده نشد. در نتیجه ارزیابی فست‌مارکتز، قیمت این محصول در بازار واردات، با شیوه معاملاتی cfr، امارات متحده عربی در بازه 660 تا 710 دلار به ازای هر تن ثابت نشان می‌دهد.

عربستان سعودی

همچنین تایوان و چین کویل ورق گرم با ضخامت 1.2 میلی‌متر را به ترتیب با قیمت 650 و 635 دلار به ازای هر تن cfrعرضه کردند، البته خریداران برآورد کردند که معاملات با قیمت 620-625 دلار به ازای هر تن cfr انجام می‌شدند. البته معامله جدیدی شنیده نشد.

براساس ارزیابی هفتگی فست‌مارکتز، قیمت کویل ورق گرم فولادی با ضخامت 1.2 میلی‌متر، واردات، cfr عربستان سعودی در بازه 620 تا 650 دلار به ازای هر تن برآورد شد درحالی که این محصول در هفته قبل با قیمت 635 تا 650 دلار معامله می‌شد.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *