گزارش فولادبان از شماره جدید نشریه متال بولتن؛

تداوم رشد قیمت قراضه در بازار دریایی ترکیه

تازه ترین گزارش از بازار جهانی فولاد از تداوم رشد قیمت قراضه در بازار دریایی ترکیه حکایت دارد.

به گزارش خبرنگار فولادبان، براساس جدیدترین شماره نشریه متال بولتن، روند صعودی قیمت قراضه وارداتی به ترکیه به دنبال معاملات اخیر ادامه یافت.

در این راستا، یک کارخانه فولادی در منطقه اسکندرون محموله اروپایی شامل HMS 1,2 (80:20) را با قیمت 356 دلار به ازای هر تن cfr خریداری کرد.

معاملات قبلی زمانی بود که یک کارخانه فولادی در منطقه مرمره محموله‌ای شامل HMS 1,2 (80:20) را با قیمت 352 دلار به ازای هر تن cfr از انگلستان خریداری کرد. کارخانه دیگری در اسکندرون محموله اروپایی شامل HMS 1,2 (80:20) و قراضه خردشده به ترتیب با قیمت 352 و 377 دلار به ازای هر تن cfr از اروپا خرید.

در نتیجه معاملات اخیر شاخص قیمت روزانه قراضه در پایان هفته رشد جزئی یافت. ارزیابی روزانه فست‌مارکتز نشان می دهد شاخص قیمت قراضه فولادی HMS 1,2 (80:20)، مبدا شمال اروپا، cfr ترکیه 356 دلار به ازای هر تن محاسبه شد که این نرخ حاکی از رشد 2.66 دلاری نسبت به روز قبل است.

همچنین قیمت قراضه فولادی HMS 1,2 (80:20)، مبدا آمریکا، cfr ترکیه 362.03 دلار به ازای هر تن اعلام شد که این نرخ در مقایسه با روز قبل افزایش 2.66 دلاری را نشان می‌دهد.

در همین حال، فولادسازان ترکیه اخیرا محصول تحویل ماه سپتامبر خریداری کردند. البته به دلیل محدودیت رقم فروش محصولات فولادی، این معاملات با سرعت کمتری انجام شدند. در طول هفته قبل تنها معامله سه محموله گزارش شد، این درحالی است که عرضه‌کنندگان به دلیل افزایش تقاضا در دیگر کشورها از جمله هند و پاکستان، قیمت‌های خود را افزایش دادند.

در طول هفته گذشته حدود 20 تا 30 هزار تن قراضه به پاکستان و نزدیک به 35 تا 45 هزار تن محصول به هند صادر شد.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *