جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 23 مرداد 1402 - 10 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0
در گفتگوی فعال فولادی با فولادبان مطرح شد؛

کاهش عرضه و افزایش قیمت فولاد در بازار داخلی؛ اولین پیامد قطعی برق/ عوارض، بازارهای صادراتی را از بین می برد

یک فعال بازار فولاد گفت: اولین پیامد قطعی برق، کاهش عرضه فولاد در بازار داخل و افزایش قیمت محصولات فولادی برای مصرف کنندگان خواهد بود و از طرفی، این کمبود باعث از دست رفتن بازارهای صادراتی خواهد شد.

کاهش عرضه و افزایش قیمت فولاد در بازار داخلی؛ اولین پیامد قطعی برق/ عوارض، بازارهای صادراتی را از بین می برد اخبار

سعید محمدیان در گفتگو با فولادبان با اشاره به وضع عوارض صادراتی فولاد توسط دولت، اظهارداشت: وضع عوارض صادراتی شرکت‌های فولادی در تضاد با منافع سهامداران است.

وی گفت: با این وجود، اگر برآوردها محقق شود، با افزایش ظرفیت نیروگاهی مشکلات صنایع حل می‌شود اما تولید آنها حدود ۴ تا ۵ درصد کاهش می‌یابد. البته با توجه به قطعی برق در فصل تابستان و کاهش عرضه، موجودی انبارها برای تولید محصولات از سوی فعالان این حوزه افزایش یافته است. علاوه بر این، ریسک شرکت‌های پایین دست این شرکت‌ها نیز کاهش می‌یابد.

محمدیان با اشاره به قطعی برق فولادی‌ها در تابستان تصریح کرد: اولین پیامد قطعی برق، کاهش عرضه فولاد در بازار داخل و افزایش قیمت محصولات فولادی برای مصرف کنندگان خواهد بود و از طرفی، این کمبود باعث از دست رفتن بازارهای صادراتی خواهد شد.

این فعال بازار فولاد معتقد است: تصمیم نادرست وضع عوارض صادراتی بر محصولات فولادی منجر به از دست رفتن بخشی از بازارهای صادراتی کشور می شود، ضمن اینکه در شرایطی قرار داریم که با توجه به تحریم روسیه، در بازارهای صادراتی محدودمان با رقیب قدرتمندی به نام روسیه مواجه هستیم که تخفیفات قابل توجهی به مشتریان خود ارائه می‌کند.

محمدیان با بیان اینکه قطعی برق و کاهش صادرات فولاد باعث افزایش نرخ ارز در بازار داخل خواهد شد، گفت: قطع برق در واحدهای تولیدی فولاد در سال‌جاری با پیامدهای غیرقابل جبرانی برای آنها همراه بود. از یک طرف کاهش تولید سبب کاهش مازاد محصولات فولادی در بازار کشور شد و از سوی دیگر، باعث می‌شود تولیدکنندگان به اهداف تعیین‌شده خود در سال‌جاری نرسند. در نهایت تمامی این شرایط دست به دست هم داده و افت سودآوری شرکت‌های فولادی را در پی خواهد داشت.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors