جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 07 خرداد 1403 - 3 هفته پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0
وزیر اقتصاد مطرح کرد:

پیش‌بینی رشد نقدینگی ۱۴ درصدی تا پایان برنامه هفتم/ رشد اقتصادی ۵.۷ درصد شد

وزیر اقتصاد گفت: یکی از موضوعاتی که منجر به افزایش هزینه تامین مالی می‌شود افزایش نرخ سود سایر ابزارهای تامین مالی است. البته منظورم اوراق سپرده گواهی خاص با نرخ ٣٠ درصد نیست، اما موضوع فراگیر شدن این سودها است. بطوریکه اخیرا شرکت مپنا با نرخ ٣٢ درصد و سایر شرکت‌ها با نرخ ۴٠ درصد تامین مالی می‌کنند.

پیش‌بینی رشد نقدینگی ۱۴ درصدی تا پایان برنامه هفتم/ رشد اقتصادی ۵.۷ درصد شد اخبار

به گزارش فولادبان، احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد در سی و یکمین همایش سالانه سیاست های پولی و ارزی با بیان اینکه در وزارت اقتصاد تلاش کردیم تا امور محول را با جدیت بیشتری پیگیری تا برنامه‌های دولت را به نقطه مطلوب نزدیک کنیم، اظهار داشت: بین ١٣ بانک تحت مدیریت دولت تا از سال ١٣٩۴ تا پایان ١۴٠٠ حدود ۵۴ هزار میلیارد تومان از دارایی مازاد بانک‌ها واگذار شد اما در سه سال توانستم بیش از ٩۵ همت دارایی مازاد این ١٣ بانک واگذار شد یعنی بطور میانگین سالانه ٣٨ همت از دارایی بانک‌ها را واگذار کردیم.

وی ادامه داد: همچنین از سال ١٣٩۴ تا ١۴٠٢ حدود ۵٢ همت سهام غیر بانکی را را زیرمجموعه‌های بانک‌ها را به فروش رساندیم که نیمی آن مربوط به سال گذشته است.

وزیر اقتصاد گفت: از ابتدای دولت تا امروز ٢٧۵ همت سرمایه بانک‌ها را افزایش دادیم بوده که این عدد رشد ١٢١ درصدی را داشته است و موضوع مهم اینکه از این رقم ١۵ درصد مربوط به تجدید ارزیابی است و مابقی افزایش سرمایه باکیفیت‌تر بوده‌است‌.

خاندوزی با اشاره به ساماندهی موسسات اعتباری که در سه سال گذشته انجام شد، افزود: موفق‌ترین تجربه ساماندهی موسسات مالی، موسسه نور بود و امسال هم اخبار خوبی درباره ساماندهی موسسات مالی ناتراز را اعلام می‌کنیم و به طور قطع از کنار مشکلات مزمن به راحتی عبور نمی کنیم و برخورد بدون تعارف با آنها داشتیم.

وزیر اقتصاد درباره تامین مالی بانک محور در ایران اظهار داشت: طبق آخرین اطلاعات سال گذشته، سهم بانک‌ها برای تامین مالی بخش خصوصی از تامین مالی ٧۵ درصد و سهم بورس برای تامین مالی بخش خصوصی ٢۵ درصد است هر چند شاخص‌های بهبود پیدا کرده اما همچنان تامین مالی در ایران بانک محور است.

خاندوزی با انتقاد از افزایش هزینه های تامین مالی برای بنگاه‌های اقتصادی تاکید کرد: یکی از موضوعاتی که منجر به افزایش هزینه تامین مالی می‌شود افزایش نرخ سود سایر ابزارهای تامین مالی است. البته منظورم اوراق سپرده گواهی خاص با نرخ ٣٠ درصد نیست، اما موضوع فراگیر شدن این سودها است. بطوریکه اخیرا شرکت مپنا با نرخ ٣٢ درصد و سایر شرکت‌ها با نرخ ۴٠ درصد تامین مالی می‌کنند.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors