جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اتحادیه صنفی آهن و فولاد ایران 18 مرداد 1402 - 9 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0
گزارش فولادبان از معاملات «پشت خطی»؛

تحلیل روزانه بازار آهن چهارشنبه 18 مرداد؛ وعده بانک مرکزی ایران برای تداوم ثبات بازار ارز/ محرک‌های جدید برای تقاضای داخلی روسیه

تازه ترین گزارش از بازار فولاد در روز چهارشنبه از وعده بانک مرکزی ایران برای تداوم ثبات بازار ارز و محرک‌های جدید برای تقاضای داخلی روسیه حکایت دارد.

تحلیل روزانه بازار آهن چهارشنبه 18 مرداد؛ وعده بانک مرکزی ایران برای تداوم ثبات بازار ارز/ محرک‌های جدید برای تقاضای داخلی روسیه اتحادیه صنفی آهن و فولاد ایران اخبار بازار پروفیل, اخبار بانک مرکزی, اخبار صادرات فولاد, افزایش قیمت تیرآهن, بازار آهن, بازار ناودانی, بانک مرکزی, تغییرات نرخ دلار, روسیه, صنعت فولاد, قیمت پروفیل روز, مشکلات صنعت فولاد

به گزارش خبرنگار فولادبان، دلار امروز با قیمت ۴۹ هزار و ۶۰۰ تومان در بازار معامله شد که این نرخ نسبت به روز گذشته ثبات نسبی نشان می‌دهد. البته رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرده خبرهای خوشی در زمینه بازار ارز در راه است و باید دید تا فردا چه اتفاقی در بخش ارزی قرار است بیفتد

در همین حال، این موضوع باعث ثبات بیشتر در بازارهای مالی شده اما در مورد صنعت فولاد وضعیت کمی متفاوت است. زنجیره فولاد طی ماه‌های گذشته روزهای سختی را پشت سر گذاشت و اکنون این روند تا حدود ۴۰ روز دیگر ادامه دارد.

همچنین بازار صادراتی وضعیت با کاهش تقاضا روبه رو شده به طوری که شمش دریای سیاه بدون تغییر نسبت به روز گذشته ۴۴۰ دلار در هر تن معامله شد. شمش آسیای جنوب شرقی نیز تغییری نداشت و ۵۱۷ دلار در هر تن قیمت خورد. ورق گرم و سرد CIS هم همان روند قبلی را طی کرد و بدون تغییر ماند و به ترتیب ۵۶۰ و ۶۹۰ دلار در هر تن به معامله رسید.

در روسیه به دلیل فشار تقاضا، اعلام شده تنها ۱۰ درصد گندله‌های تولیدی در سبد صادرات قرار می‌گیرد و مابقی در داخل این کشور مصرف خواهد شد. همچنین در بخش‌های دیگر زنجیره فولاد قرار است نیمی از آنها مصرف داخلی داشته باشند.

از سوی دیگر، چین هم که به دنبال توسعه فعالیت‌خود خارج از مرزهای کشورش است، پیشنهاد وسوسه کننده به دولت افغانستان داده است. دولت طالبان گفته است که یک شرکت چینی علاقه خود را برای سرمایه گذاری 10 میلیارد دلاری برای استخراج ذخایر عظیم لیتیوم افغانستان و ایجاد زیرساخت‌های لازم ابراز کرده است. البته این موضوع هنوز از سمت چینی‌ها تایید نشده اما اگر این اتفاق بیفتد، وضعیت اقتصاد افغانستان بیشتر و بهتر خواهد شد.

آخرین وضعیت بازار آهن چه خبر؟

بررسی بازار آهن در روز چهارشنبه نشان می دهد

در همین حال، در بازار میلگرد قیمت محصولات شرکت ها افزایش 300 تا 500 تومانی داشته است.

علاوه بر این، در بازار نبشی و ناودانی قیمت همه شرکت ها ثابت بوده است.

در بازار تیرآهن در بخش کیلویی تا این لحظه قیمت محصولات شرکت ها از 183 تا 367 تومان رشد داشته است، ضمن اینکه در این بازار در بخش شاخه ای شرکت ها قیمت محصولات از 91 تا 137 هزار تومان افزایش داشته است.

در بازار پروفیل شاهد رشد قیمت شرکت ها از 100 تا 200 تومان هستیم.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors