کاهش قیمت میلگرد در بازار داخلی چین+دلایل

تازه ترین گزارش از بازار جهانی فولاد از کاهش قیمت میلگرد در بازار داخلی چین حکایت دارد.

به گزارش خبرنگار فولادبان، براساس جدیدترین شماره نشریه متال بولتن، قیمت میلگرد در بازار داخلی چین پس از انتشار آمار کاهش مصرف هفتگی در این کشور کاهش یافت.

ارزیابی روزانه فست‌مارکتز نشان می دهد شاخص قیمت بیلت فولادی داخلی شرق چین EX wh در بازه 3.590 تا 3.610 یوان ( 500 تا 503 دلار) به ازای هر تن  بود. این شاخص نسبت به روز قبل حاکی از افت 70 یوانی است.

به گفته یک ارائه دهنده اطلاعات صنعت محلی، مصرف هفتگی میلگرد در شهرهای اصلی به 2.47 میلیون تن رسید که 268 هزار 300 تن کمتر از هفته قبل است.

در همین حال، یک تاجر در شانگهای گفت که داده های مصرف کمتر منجر به تعاملات نزولی در بازار میلگرد و در نهایت کاهش ذخایر فروشندگان شد.

زمزمه در بازار

پیش بینی می شود کارخانه های فولاد، تولید فولاد خام را در سال 2022 محدود خواهند کرد. البته طی هفته گذشته در میان فعالان بازار فشار زیادی بر قیمت مواد خام وارد کرده است.  یک تاجر ثانویه در شانگهای گفت: کاهش قیمت مواد خام یکی دیگر از عوامل کاهش قیمت میلگرد است.

بیلت

براساس ارزیابی روزانه فست‌مارکتز، شاخص قیمت بیلت داخلی EXW  تانگشان با احتساب مالیات بر ارزش افزوده 3.620 یوان به ازای هر تن بود. این شاخص در مقایسه با روز قبل حاکی از افت 30 یونی است.

معاملات بورس شانگهای

همچنین معاملات فیوچرز ماه اکتبر برای میلگرد در بورس کالای شانگهای با افت 73 یوانی نسبت به قیمت توافقی روز قبل 3.801 یوان  انجام شدند.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *