در گفتگو با فولادبان ابراز شد؛ 

تحلیل هفتگی بازار سرمایه از نگاه یک کارشناس/ تعادل معاملات بورس تهران در هفته آتی 

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: تا زمان برطرف نشدن ریسک‌ها و مشخص نشدن وضعیت کلی صنایع، چنین مشکلاتی در بورس تهران ادامه خواهد داشت و سرمایه‌گذاران عمدتاً با احتیاط بیشتری دست به معامله می ‎زنند. 

کاویان عبداللهی در گفتگو با فولادبان با تحلیل هفتگی بازار سرمایه اظهارداشت: در چند هفته اخیر شاهد مقداری افزایش عرضه در بازار بودیم و این افزایش عرضه، می‌تواند عمدتاً ناشی از ریسک‌های موجود در بازار باشد که بخش عمده‌ای از این ریسک‌ها، به دلیل افزایش نرخ خوراک صنعت پتروشیمی است.

وی گفت: این موضوع می‌تواند باعث بروز مشکلاتی در صنعت پتروشیمی و به خصوص اوره و متانول شود که ماده اولیه تولیدات آنها گاز خوراک و سوخت است. افزایش نرخ خوراک پتروشیمی تأثیر زیادی بر بازار سرمایه گذاشت و در نهایت شاهد افزایش عرضه‌ها در بازار بودیم. از طرفی، می‌توان گفت در هفته جاری عملاً اتفاق خاصی رخ نداد و اکثر تک‌سهم‌ها رشد خوبی را تجربه کردند و البته، بازار به طور کلی در بازه منفی معاملات خود را انجام داد.

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: تا زمان برطرف نشدن این ریسک‌ها و مشخص نشدن وضعیت کلی صنایع، چنین مشکلاتی در بورس تهران ادامه خواهد داشت و سرمایه‌گذاران عمدتاً با احتیاط بیشتری دست به معامله می‎زنند.

به گفته عبداللهی، استفاده از ابزارهایی مانند اختیار معامله می‌تواند کمک کند تا ریسک پرتفوی سرمایه گذاری سهامداران کنترل شود.

وی با اشاره به وضعیت هفته آتی بازار سرمایه اظهار کرد: به نظر می‌رسد در هفته آینده بازار حالت تعادل کلی را داشته باشد. البته شاید مقدار تقاضاها افزایش یابد، زیرا شاخص کل به جایی رسیده که در محدوده اعداد حمایتی قرار دارد و می‌تواند در نهایت با افزایش تقاضا شرایط بهتری برای بازار ایجاد کند.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *