رئیس انجمن سنگ آهن در گفتگو با فولادبان اعلام کرد:

وزارت صمت به نامه شورای آهن و فولاد پاسخ نداد/ بخش فولاد هیچ یارانه‌ای از دولت دریافت نمی کند

رئیس انجمن سنگ آهن گفت: دولت نه تنها تولید کننده را با مشکلات تامین انرژی روبرو کرده است بلکه به جای حل این معضل به گرانی نرخ انرژی ها پرداخته است.

مهرداد اکبریان در گفتگو با فولادبان با اشاره به اعتراض شورای آهن و فولاد ایران مبنی بر اینکه افزایش دو برابری نرخ گاز فولادسازان، پیامد‌های جبران ناپذیری مثل از بین رفتن مزیت نسبی گاز برای تولید فولاد دارد، خواستار بازنگری در این تصمیم شد.

وی گفت: از زمان اعتراض تاکنون هیچ نتیجه ای از مذاکرات شورای آهن و فولاد با وزرات صمت مبنی بر غیر کارشناسانه بودن تصمیم افزایش 100 درصدی نرخ گاز حاصل نشده است.

رئیس انجمن سنگ آهن تصریح کرد: کمترین درخواست تولیدکنندگان فولاد از دولت این است که اجازه تعیین جداول زمان‌بندی سهمیه بندی انرژی‌ها با خود تولیدکننده باشد تا بخش تولید متضرر نشود.

به گفته اکبریان، دولت نه تنها تولیدکننده را با مشکلات تامین انرژی روبرو کرده است بلکه به جای حل این معضل به افزایش شدید نرخ انرژی ها پرداخته است.

رئیس انجمن سنگ آهن با بیان اینکه سهمیه‌بندی و قطعی‌های مکرر برق در تولید محصولات و صنایع معدنی تاثیر مستقیم دارد، اظهارکرد: بسیاری از کارخانجات تولیدی فولاد در این روند دچار مشکل شده‌اند. به بیان بهتر، قطعی‌های برق و گاز به تنهایی ما را به اهداف مدنظرمان در زمینه تولید نمی‌رساند و باعث خسارات و آسیب‌های جبران‌ناپذیری به بدنه زنجیره فولاد می‌شود.

اکبریان با تاکید بر اینکه هم اکنون فولاساز هیچ یارانه ای از دولت دریافت نمی کند، گفت: دولت همین رقم ناچیز یارانه گازوئیل را هم به تولیدکننده پرداخت نکند و در مقابل اجازه بدهد فولادساز کار خود را در راستای تولید به بهترین شکل ممکن انجام دهد.

به گزارش فولادبان، در نامه اعتراضی شورای اهن و فولاد به وزرت صمت تاکید شده است که اگر تعرفه گاز صنعت فولاد مطابق مصوبه هیأت وزیران اعمال  شود، بسیاری از شرکت‌های تولیدی را با بحران مواجه می‌سازد. همین‌طور با اعمال تعرفه جدید و ۳۰ برابر شدن نرخ گاز در ۴ سال گذشته نه فقط مزیت نسبی گاز برای تولید فولاد کاملاً از بین می‌رود بلکه بسیاری از شرکت‌های کوچک فولادسازی زیان ده و چه بسا در سال رشد تولید دچار بحران و تعطیلی خواهند شد.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *