جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 29 تیر 1402 - 10 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0
عضو هیات مدیره انجمن نوردکاران به فولادبان عنوان کرد:

پای بورس کالا بر گردن فولادسازان/ منتظر دستور وزیر صمت برای بازنگری سیاست‌های تنظیم بازار فولاد باشیم؟

عضو هیات مدیره انجمن نوردکاران گفت: در حال حاضر، وزارت صمت حاکمیت بخش خصوصی و بازار فولاد را قبول ندارد.

پای بورس کالا بر گردن فولادسازان/ منتظر دستور وزیر صمت برای بازنگری سیاست‌های تنظیم بازار فولاد باشیم؟ اخبار قیمت فولاد در بورس کالا, قیمت میلگرد در بورس

علی محمد ابوئی مهریزی در گفتگو با فولادبان در پاسخ به این پرسش که آیا وزیر جدید صمت سیاست‌های تنظیم بازار فولاد این وزارتخانه را بازنگری خواهد کرد؟ اظهارداشت: برخی عوامل مانند عرضه محصولات فولادی در بورس کالا وجود دارد که هر چقدر بر آن تاکید شود، همچنان قابلیت اجرا نخواهند داشت.

وی گفت: در واقع مصوبه‌ای وجود دارد که شرکت‌ها باید انحصاراً محصولات خود را در بورس کالا عرضه کنند. به طور مثال، کارخانه‌ای میلگرد خود را در بورس عرضه می‌کند و بیش از 20 درصد از عرضه آن خریداری نداشته است. در این میان، سئوالی به وجود می‌آید که آیا این شرکت به دلیل عدم فروش و تأمین نقدینگی باید تعطیل شود؟

ابوئی مهریزی با اشاره به اینکه کارخانجات پروفیل همین شرایط را دارند، افزود: معتقدیم برخی از کالاها قابلیت معاملات B2B دارند به گونه ‎ای که اصناف و مشتری باید با واحد مورد نظر به صورت مستقیم، ظرفیت خود را انتخاب کند.

عضو هیات مدیره انجمن نوردکاران تصریح کرد: اگر کالایی قابلیت عرضه 100 درصدی در بورس ندارد، پیشنهاد می‌شود ضمن ابطال این دستورالعمل که مخالفت صریح با بخش خصوصی و اصناف دارد، در ابتدا کالا به صورت مکفی در بورس کالا عرضه شود و در صورتی که محصول به فروش نرفت، فروشنده اختیار داشته باشد همان کالا را با همان قیمت‌های بورس یا قیمت‌های متعادل عرضه کند.

ابوئی مهریزی با بیان اینکه در حال حاضر وزارت صمت حاکمیت بخش خصوصی و بازار فولاد را قبول ندارد و محترم شمردن بخش خصوصی از الزامات این حوزه است، گفت: در واقع قیمت اکثر محصولات در بورس کالا نسبت به بیرون مانند گندله بیشتر است. بر همین اساس، حتی با قفل شدن بازار صادراتی، شرکت مورد نظر بازارهای داخلی را بازاریابی و ارزیابی می‌کند. در غیر اینصورت، شرکت به علت مشکلات نقدینگی دچار مشکل خواهد شد.

وی با اشاره به محدودیت‌های موجود در فروش برخی محصولات در بورس، اظهارداشت: برخی محصولات نیازی به عرضه در بورس کالا ندارند اما اگر خریداری برای آنها وجود نداشته باشد، برای بهبود وضعیت باید اجازه فروش یا صادرات را داشته باشند که از این محصولات می‌توان به مقاطعی مانند میلگرد، لوله و پروفیل اشاره کرد.

عضو هیات مدیره انجمن نوردکاران در پایان خاطرنشان کرد: در این راستا، برخی دست‌اندرکاران شیطنت می‌کنند به گونه‌ای که نه اصناف را به رسمیت می‌شناسند و نه معاملات را صادقانه قبول دارند. به همین دلیل، صنایع بالادستی در صنعت فولاد باید در صورت عرضه کالا در بورس و نداشتن خریدار بتوانند به راحتی آن را در بازار آزاد و یا صادراتی عرضه کنند.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors