گزارش فولادبان از شماره جدید نشریه متال بولتن؛

نگرانی‌ها درباره محدودیت تولید، قیمت میلگرد در بازار داخلی چین را صعودی کرد

تازه ترین گزارش‌ از بازار جهانی فولاد از رشد قیمت میلگرد در بازار داخلی چین به دلیل نگرانی‌ها درباره محدودیت تولید حکایت دارد.

به گزارش خبرنگار فولادبان، براساس جدیدترین شماره نشریه متال بولتن، درحالی فعالان بازار نگران کاهش تولید فولاد در قطب فولادسازی شمال چین یعنی تانگ‌شان بودند که قیمت میلگرد در بازار داخلی چین افزایش یافت.

 بازار داخلی

ارزیابی روزانه فست‌مارکتز نشان می دهد قیمت میلگرد فولادی، بازار داخلی، exw شرق چین بین 3 هزار و 670 یوآن تا 3 هزار و 690 یوآن (506 تا 509 دلار) به ازای هر تن محاسبه شد که این بازه قیمتی در مقایسه با روز قبل حاکی از افزایش 20 یوآنیاست. این محصول در این مدت بین 3 هزار و 650 یوآن تا 3هزار و 670 یوآن به ازای هر تن معامله می‌شد.

در همین حال، فعالان بازار اظهار داشتند: مقامات دولتی تانگ‌شان برای بهبود کیفیت هوا از کارخانه‌های داخلی درخواست کرده‌اند تا فعالیت سینتر خود را از یکم تا 31 ژوئیه (10 تیر تا 9 مرداد 1402) کاهش دهند. این مساله منجر به نگرانی فعالان بازار درباره کاهش تولید فولاد در ماه ژوئیه شد و همچنین افزایش قیمت میلگرد در دو بازار فیوچرز و اسپات را به همراه داشت.

معامله فیوچرز ماه اکتبر برای میلگرد در بازار معاملات فیوچرز شانگ‌های با رشد 46 یوآنی نسبت به روز قبل  انجام شد. البته قیمت محصول در بازار اسپات تنها 20 یوآن افزایش نشان می‌دهد.

بنا بر گفته یک تاجر در بازار شانگ‌های، کاهش تقاضای بازار نهایی دلیل اصلی بازدارنده رشد چشم‌گیر بود.

زمزمه بازار

با این حال، یک تاجر ثانویه در بازار شانگ‌های بیان کرد: افزایش دما در بسیاری ازنقاط چین دلیل اصلی برای کاهش تقاضای میلگرد در ماه ژوئیه خواهد بود. تولیدکنندگان میلگرد برای جلوگیری از افت قیمت‌ها، باید تولیدات خود را کاهش دهند.

بیلت

براساس ارزیابی روزانه فست‌مارکتز، قیمت بیلت فولادی با احتساب مالیات بر ارزش افزوده ، بازار داخلی، exw تانگ‌شان، شمال چین 3 هزار و 767 یوآن به ازای هر تن گزارش شد که این نرخ در مقایسه با روز قبل تغییری نشان نمی دهد. 

بورس معاملات فیوچرز شانگ‌های

همچنین معاملات فیوچرز ماه اکتبر میلگرد در روز دوشنبه با قیمت 3 هزار و 767 یوآن به ازای هر تن انجام شدند که این قیمت در مقایسه با روز قبل 46 یوآن افزایش نشان می‌دهد. قیمت توافقی معاملات این بورس در ین مدت 3 هزار و 721 یوآن به ازای هر تن گزارش شده بود.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *