جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 13 تیر 1402 - 10 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0
در گفتگو با فولادبان مطرح شد؛

فرصت طلایی برای شرکت‌های معدنی/ یک کارشناس: فعلا قادر به جذب سرمایه‌گذاری خارجی نیستیم

یک کارشناس اقتصادی گفت: شرکت‌های تولیدی توانستند بخش قابل توجهی از نیاز ارز کشور را تامین کنند، لذا با تامین مالی برای تولید باید کماکان این بخش را در رشد و سودآوری نگه داریم.

فرصت طلایی برای شرکت‌های معدنی/ یک کارشناس: فعلا قادر به جذب سرمایه‌گذاری خارجی نیستیم اخبار

امیر حسین نادری در گفتگو با فولادبان با اشاره به فرصت طلایی که در اختیار شرکت‌های معدنی و معادن برای تولید و صادرات وجود دارد، اظهار داشت: با توجه به فراهم بودن تمامی مولفه های تولید در کشور، حل مشکلات مالی تولیدی ها باید در اولویت قرار گیرد.

وی گفت: اگر مشکلات مالی شرکت‌ها به لحاظ تامین سرمایه در گردش حل شود، هم برای تولید کننده و هم برای کشور منافع بسیاری دارد، ضمن اینکه شاهد ایجاد اشتغالزایی مناسبی هم در این زمینه خواهیم بود.

این کارشناس اقتصادی در ادامه با اشاره به اخذ تسهیلات توسط شرکت‌های بزرگ از دولت، تصریح کرد: این شرکت‌ها توانستند بخش قابل توجهی از نیاز ارز کشور را تامین کنند، لذا با تامین مالی برای تولید باید کماکان این بخش را در رشد و سودآوری نگه داریم.

نادری تاکید کرد: اگر پیش زمینه‌های تامین سرمایه در زنجیره آهن و فولاد به خصوص در جایگاه صنعت و صنایع معدنی به درستی ایجاد شود، می‌توانیم نوید افزایش سرمایه گذاری خارجی را بدهیم ولی در حال حاضر متاسفانه ما به دلیل مشکلات جذب سرمایه قادر به جذب سرمایه‌گذاری خارجی نیستیم.

وی درباره اهداف اکتشاف و سرمایه‌گذاری در توسعه معادن کشور بیان کرد: تضمین آینده صنایع معدنی، تولید و تضمین مواد اولیه  اکتشاف و  صنایع معدنی از جمله اساسی‌ترین اصل این بخش است.

این کارشناس اقتصادی اظهارداشت: کشور ایران ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بسیار بالایی در بخش معدن دارد، به عنوان مثال، با داشتن بیش از ۶۰ نوع ماده معدنی در کشور این امکان وجود دارد که انواع تولیدات داخل روند رشد بهتری را تجربه نمایند.

 

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors