Please use a valid API Key تحلیل روزانه بازار آهن یکشنبه 4 تیر؛ تحولات روسیه تقاضای فولاد را افزایشی کرد/ دلار در کانال 50 هزار تومان باقی می ماند؟ - فولادبان Please use a valid API Key

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
گزارش فولادبان از معاملات «پشت خطی»؛

تحلیل روزانه بازار آهن یکشنبه 4 تیر؛ تحولات روسیه تقاضای فولاد را افزایشی کرد/ دلار در کانال 50 هزار تومان باقی می ماند؟

تازه ترین گزارش‌ها از بازار فولاد نشان می دهد تحولات روسیه تقاضای فولاد را افزایشی کرد.

به گزارش خبرنگار فولادبان، امروز نرخ ارز باز هم نوسانی بود؛ منتهی این بار به سمت کاهش. دلار امروز در بازار غیر رسمی حدود 50 هزار تومان قیمت خورد که نسبت به روز گذشته کاهش نشان می دهد.البته ممکن است نرخ دلار دوباره از کانال 50 هزار تومان عقب نشینی کند.

در همین حال، بازار فولاد هم همانند روزهای گذشته روند نزولی را طی کرد و در برخی مقاطع هم شاهد ثبات قیمت بودیم. بررسی‌ها نشان می‌دهد بازار فولاد ایران دچار افت تقاضا شده، به این دلیل که هر چه قیمت‌ها روند نزولی طی می‌کند، به دلیل نبود تقاضا به مسیر خود ادامه می‌دهد.

در تحلیل‌های روزهای گذشته اشاره کردیم که ایران به دنبال بازارهای صادراتی جدید برای فرار از رکود است اما امروز سیف‌الله امیری ، مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت در گفتگو با فولادبان اعلام کرد: عوارض نیم تا ۲۰ درصدری از صادرکنندگان مواد خام و نیمه خام معدنی در سال ۱۴۰۲ اخذ می‌شود. این درصد تعیین شده عوارض از ابتدای سال جاری تاکنون از صادرکنندگان دریافت شده است.

همچنین بیشترین درصد این عوارض صادراتی بر سنگ آهن و محصولات آن وضع شده است و باقی محصولات معدنی درصد کمتری پرداخت می‌کنند. این موضوع به منظور صادرات محصول نهایی در نظر گرفته شده و ممکن است در بهار امسال نسبت به مشابه سال گذشته کاهش اندکی داشته باشد.

در بازار صادراتی که دیروز صادرات فولاد روسیه به حداقل رسید، امروز دوباره به وضعیت سابق خود بازگشت. به نظر می‌رسد تحولات روسیه بیش از آنکه قابل پیش بینی باشد، تزریق کننده هیجان به بازار است.

همچنین امروز تقاضا برای فولاد در ترکیه، هند و چین افزایش یافت که ناشی از تحولات در داخل روسیه است. این تقاضا به معاملات بورسی ایران نیز سرایت کرد اما در مقابل بازار آزاد همچنان درگیر رکود است.

براساس آمار بورس کالای ایران، امروز قرار بود ۲۲ هزار تن محصول فولادی در تالار صنعتی بورس کالا معامله شود که ۲۰ هزار تن از این حجم روی تابلوی معاملات قرار گرفت و ۱۰ درصد محصولات از تابلوی معاملات حذف شدند. در همین حال، برای ۲۰ هزار تن آهن اسفنجی بریکت، ۳۲ ‌هزار تن تقاضا وجود داشت و قیمت میانگین ۱۳۳ هزار و ۶۹۰ ریال را روی تابلو معاملات به ثبت رساند.

آخرین وضعیت بازار آهن چه خبر؟

بررسی بازار آهن در روز یکشنبه نشان می دهد امروز در بازار میلگرد شاهد کاهش قیمت 100 تومانی یک شرکت و افزایش 200 تومانی یک شرکت هستیم.

علاوه بر این، در بازار نبشی قیمت همه شرکت ها ثابت بوده است.

در بازار تیرآهن در بخش کیلویی قیمت محصولات شرکت ها ثابت بوده است ، ضمن اینکه در این بازار در بخش شاخه ای از 500 تا 200 تومان افزایش قیمت مشاهده می‌شود.

در بازار پروفیل شاهد کاهش 100 تا 300 تومانی یک شرکت هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors