Please use a valid API Key تحلیل هفتگی بازار سرمایه از نگاه یک کارشناس؛ رکود در بازارها حاکم شده است/ تداوم روند فعلی معاملات تا پایان تیر - فولادبان Please use a valid API Key

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
در گفتگو با فولادبان ارائه شد؛

تحلیل هفتگی بازار سرمایه از نگاه یک کارشناس؛ رکود در بازارها حاکم شده است/ تداوم روند فعلی معاملات تا پایان تیر

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: با توجه به گشایش‌های سیاسی و اخبار منتشرشده، به نظر می‌رسد در کوتاه مدت شاهد رکود و کاهش قیمت‌ها در بازارهای موازی مانند طلا، سکه، دلار، خودرو و مسکن باشیم که البته بازار بورس نیز از این قضیه مستثنی نخواهد بود.

محمدحسین کیانی در گفتگو با فولادبان با تحلیل هفتگی بازار سرمایه اظهارداشت: با توجه به روند هفته جاری بازار سرمایه، رکود در بازار حاکم شده است. از طرفی با ورود به فصل مجامع، بانک‌های دولتی خصوصی سازی شده با برگزاری مجمع، توانستند ارزش معاملات بالایی را تجربه کنند.

به گفته وی، در هفته جاری شاهد رکود و کاهش حجم معاملات در بازار خرد بودیم که این اتفاق باعث شد خریداران در شرایط فعلی منتظر بمانند و تقاضایی برای خرید سهام ثبت نکنند.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: فروشنده زیادی برای تشکیل صف فروش در بازار وجود ندارد. بر همین اساس، می‌توان گفت بیشتر مشکل بازار سرمایه به دلیل نبود عرضه و تقاضا است. همچنین از سایر دلایل آن می‌توان به افزایش انتظارات برجامی، افزایش انتظار تحول اقتصادی، کاهش تورم و نرخ دلار اشاره کرد.

کیانی با اشاره به روند سایر بازارها در شرایط فعلی کشور، تصریح کرد: با توجه به گشایش‌های سیاسی و اخبار منتشرشده، به نظر می‌رسد در کوتاه مدت شاهد رکود و کاهش قیمت‌ها در بازارهای موازی مانند طلا، سکه، دلار، خودرو و مسکن باشیم که البته بازار بورس نیز از این قضیه مستثنی نخواهد بود.

وی در خصوص پیش بینی روند هفته آینده بازار اظهارداشت: برای هفته آتی نمی‌توان روند شارپی از بورس انتظار داشت و می‌توان گفت وضعیت معاملات بازار سرمایه بجز برخی از تک‌سهم‌ها تا اواخر تیرماه به همین منوال پیش برود. البته سرمایه گذاری در بازارها به استراتژی هر فرد در افق‌های بلندمدت و کوتاه مدت بستگی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors