جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اتحادیه صنفی آهن و فولاد ایران 14 تیر 1402 - 11 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

تحلیل روزانه بازار آهن چهارشنبه 14 تیر؛ فولاد ایران به شانگهای می‌رسد؟/ فولاد ترکیه وارد رکود شد

تازه ترین گزارش‌ها از بازار داخلی فولاد در روز چهارشنبه نشان می دهد فولاد ایران به شانگهای می‌رسد؟

تحلیل روزانه بازار آهن چهارشنبه 14 تیر؛ فولاد ایران به شانگهای می‌رسد؟/ فولاد ترکیه وارد رکود شد اتحادیه صنفی آهن و فولاد ایران قیمت آهن قراضه, قیمت فولاد کیلویی

به گزارش خبرنگار فولادبان، نرخ دلار امروز در بازار غیر رسمی با قیمت 50 هزار تومان معامله شد که ثبات نسبی را در این زمینه نشان می‌دهد. البته این ثبات نسبی در بخش فولاد نیز مشاهده می‌شود.

در همین حال، ایران دیروز به صورت رسمی عضو رسمی سازمان همکاری های شانگهای شد. در میان کشورهای عضو چین و روسیه نیز حضور دارند که که صادرکننده اصلی فولاد هستند. این موضوع نشان می‌دهد ایران در زمینهفولاد خیلی امکان چانه زنی و صحبت ندارد و این دو کشور به صورت ویژه به دنبال بازاریابی برای فولاد جهانی هستند.

از سوی دیگر، بازار جهانی فولاد اکنون در مسیر کاهش قیمت قرار گرفته است به طوری که هر تن اسلب صادراتی ایران فوب خلیج فارس بدون تغییر، با قیمت 462 دلار و 50 سنت در هر تن و بیلت صادراتی ایران تغییری نداشت و با نرخ میانگین 491 دلار و 50 سنت مبادله شد.

علاوه بر این، بیلت صادراتی منطقه CIS با کاهش 5 دلاری، با نرخ 501 دلار به ازای هر تن مبادله شد، در حالی که اسلب صادراتی این منطقه تغییری نداشت و به قیمت 490 دلار در هر تن به فروش رسید.

همچنین بررسی‌ها نشان می‌دهد به دنبال تعطیلات یک هفته‌ای عید قربان، بازار قراضه دریایی ترکیه در روز چند روز گذشته راکد بود. بازار ترکیه در آستانه تعطیلات راکد گزارش شد، زیرا در فصل تابستان سرعت فعالیت در بازارهای داخلی و صادراتی به طور معمول پایین است که با نوسانات اقتصادی ناشی از انتخابات اخیر همراه بود.

براساس اطلاعات موجود، انتظار می‌رود فولادسازان ترکیه قراضه با تحویل ماه آگوست خریداری کنند، البته به دلیل کاهش تقاضای محصولات نهایی فولاد، این اتفاق با سرعت کمتر رخ خواهد داد.

البته قیمت قراضه در بازار داخلی ترکیه نیز در طول هفته اخیر نسبتا ثابت بود. البته قیمت قراضه باندل کمی کاهش یافت.

در عین حال، باید توجه داشت در کشور چین با اینکه فعالان بازار نگران کاهش تولید فولاد در تانگشان قطب فولادسازی چشم بادامی ها هستند قیمت میلگرد در بازار داخلی چین افزایش یافت. فعالان صنعتی این کشور معتقدند مقامات دولتی تانگشان برای بهبود کیفیت هوا از کارخانه های داخلی درخواست کردند تا فعالیت خود را کاهش دهند. این مساله منجر به نگرانی فعالان بازا درباره کاهش تولید فولاد در ماه ژوئیه شد و همچنین افزایش قیمت میلگرد در دو بازار فیوچرز و اسپات را به همراه داشت.

آخرین وضعیت بازار آهن چه خبر؟

بررسی بازار آهن در روز چهارشنبه نشان می دهدامروز در بازار میلگرد شاهد ثبات قیمت در همه شرکت ها هستیم.

علاوه بر این، در بازار نبشی قیمت همه شرکت ها ثابت بوده است.

در بازار تیرآهن در بخش کیلویی قیمت محصولات شرکت ها از 45 تا 64 تومان کاهش داشته است ، ضمن اینکه در این بازار در بخش شاخه ای از 45 تا 50 تومان کاهش قیمت مشاهده می‌شود.

در بازار پروفیل شاهد ثبات قیمت شرکت ها هستیم.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors