جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
رپورتاژ آگهی 30 خرداد 1402 - 11 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0
مدیر پروژه خطوط ریلی فولاد سنگان مطرح کرد:

احداث بزرگترین خطوط ریلی شرق کشور توسط فولاد سنگان

مدیر پروژه خطوط ریلی فولاد سنگان گفت: هر چه زمان انباشت و بارگیری محصول کمتر باشد، در کیفیت نهایی آن و بر همین اساس فروش، تاثیر دارد و از طرفی، خطوط راه‌آهن توانایی سرویس دهی و ارائه خدمات بهتری را خواهد داشت. ناگفته نماند بارگیری به موقع حتی بر شرایط تولید شرکت فولاد سنگان تأثیر مثبتی دارد.

احداث بزرگترین خطوط ریلی شرق کشور توسط فولاد سنگان رپورتاژ آگهی

به گزارش فولادبان، محمدرضا سبزواری درخصوص افتتاح پروژه ایستگاه خطوط ریلی با اشاره به شرایط منطقه معدنی سنگان و استقرار کارخانجات صنعتی مختلف بیان کرد: در شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان با شناسایی پروژه‌های استراتژیک و گلوگاه‌های تولیدی، بارگیـرخانه کامیونی به ظرفیت 5 میلیون تن احداث گردید و در خصوص ریل، این مهم اولویت نخست شرکت بود که بیش از سه سال قبل به بهره برداری رسید.

وی افزود: در این راستا، مهم‌ترین مشکل ما ایستگاه بود که جوابگوی حجم دریافت و ارسال محصول شرکت نبود و نهایتاً با بررسی‌های انجام گرفته و جلسات کارشناسی پروژه تکمیل خطوط ریلی، تعریف و برنامه‌ریزی شد.

مدیر پروژه خطوط ریلی فولاد سنگان اظهارداشت: برای راه اندازی و ساخت این پروژه سرمایه‌ای بالغ بر 150 میلیارد تومان در بحث تامین و مهندسی و بیش از 200 میلیارد تومان در اجرا هزینه سرمایه‌گذاری شد.

سبزواری با اشاره به راه‌اندازی این خطوط و کمک به توسعه اقتصادی در شرق کشور و تأمین مواد اولیه مورد نیاز هلدینگ فولاد مبارکه تصریح کرد: هر چه زمان انباشت و بارگیری محصول کمتر باشد، در کیفیت نهایی آن و بر همین اساس فروش، تاثیر دارد و از طرفی، خطوط راه‌آهن توانایی سرویس دهی و ارائه خدمات بهتری را خواهد داشت. ناگفته نماند بارگیری به موقع حتی بر شرایط تولید شرکت فولاد سنگان تأثیر مثبتی دارد.

وی ادامه داد: در خصوص این پروژه با در نظرگرفتن ظرفیت شرکت‌ها و مشاوران حاضر در منطقه و کشور، از ریل داخل کشور استفاده نموده‌ایم و با همت و تلاش همکاران بازرگانی، این مهم با سرعت بیشتر و موثرتری تامین گردید.

مدیر پروژه خطوط ریلی فولاد سنگان با اشاره به بومی‌سازی سوزن‌های ریلی گفت: بومی‌سازی سوزن‌ها در داخل کشور صرفه جویی ارزی مناسبی در پی داشت و موضوع مورد تاکید در این خصوص، تسهیل و تسریع در روند ساخت و پیشرفت کار بود.

سبزواری اظهارداشت: شرکت فولاد سنگان با ظرفیت سازی 10 میلیون تنی بارگیرخانه، عملا پیش‌بینی پروژه‌های توسعه‌ای را نیز داشته و با افزایش ظرفیت تولید در سال‌های آینده، خطوط راه آهن و ایستگاه مربوط نقش مهمی در حمل محصولات تولیدی خواهد داشت.

وی با اشاره به افزایش خطوط صورت گرفته در این پروژه گفت: راه آهن کشوری حدود 14 هزار و 268 کیلومتر خط ریلی دارد که در بیست منطقه فعال بوده و شامل 620 ایستگاه است. اداره کل راه آهن شرق حدود 900 کیلومتر خط ریلی دارد که از بزرگ‌ترین اداره کل‌های راه آهن کشور است و مرکزیت آن، در شهر طبس واقع شده است.

مدیر پروژه خطوط ریلی فولاد سنگان تصریح کرد: فولاد سنگان دارای 7 خط است که با توجه به شرایط حاضر، 9 خط دیگر را احداث نموده‌ایم که دارای یک خط بارگیرخانه، 6 خط ورود یا تحویل و 9 خط ارسال هستیم. به این ترتیب شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان در خصوص میزان خطوط قبول و اعزام در شرق کشور، دارای بزرگ‌ترین ایستگاه است.
سبزواری بیان کرد: در این راستا، فولاد سنگان درصدد است تا خطوط مانوری و تعمیراتی را ایجاد نماید و امید است با انجام پروژه‌های لازم، در خطوط هفت‌گانه ابتدایی نیز اصلاحات لازم صورت پذیرد.

وی اضافه کرد: شهرستان خواف دارای 12 خط قبول و اعزام به طول 9 هزار و 640 متر و فولاد سنگان دارای 16 خط قبول و اعزام به طول 11 هزار و 870 متر، بزرگ‌ترین ایستگاه قبول و اعزام در شرق است و این مهم، مطمئناً منتج به کاهش زمان انباشت و سهولت در ارسال محصول خواهد شد. لازم به ذکر است، فولاد سنگان با فولاد مبارکه درصدد همکاری با راه آهن برای تدوین پروژه‌های مشترک در خصوص تسریع و توسعه خطوط راه آهن هستند.

مدیر پروژه خطوط ریلی فولاد سنگان در خصوص زمان اجرای پروژه افزود: پیش بینی اولیه برای اجرای این پروژه 9 ماه بود؛ اما با توجه به اهمیت و اولویت کار، 3 ماه زودتر از پیش بینی، آماده بهره برداری گردید.

سبزواری این پروژه را از اقدامات ارزشمند و طلایی در فولاد سنگان برشمرد و اضافه کرد: علاوه بر کاهش زمان و صرفه‌جویی موثر در این پروژه، همدلی و هم افزایی همه حوزه‌های شرکت در این پروژه مثال زدنی بود و در طی این پروژه، شاهد یک کار تیمی و ارزشمند بودیم و تک تک همکاران نقشی اساسی در این پروژه داشتند.

وی با بیان اثرات زیست محیطی و میزان صرفه جویی در مصرف سوخت، کاهش خطرات جاده‌ای و امثال آن اظهار کرد: از سوی دیگر، دو پروژه دیگر در حال اجرا داریم که ساختمان راه آهن به مساحت 2 هزار و 600 متر مربع با هدف ساماندهی که این ایستگاه به صورت مشترک درحال ساخت است و به صورت مشترک توسط شرکت‌های مستقر در منطقه مورد استفاده قرار خواهد گرفت. نکته حائز اهمیت، کاهش زمان حمل و نقل و سرعت عمل در پذیرش و ارسال واگن است که قطعاً، دپوسازی محصول کاهش یافته و با توجه به وضعیت جوی و بادهای موسمی در منطقه، از نظر زیست محیطی نیز اقدام ارزنده‌ای به شمار می‌آید.

 

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors