جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اتحادیه صنفی آهن و فولاد ایران 29 خرداد 1402 - 1 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0
گزارش فولادبان از معاملات «پشت خطی»؛

تحلیل روزانه بازار آهن دوشنبه 29 خرداد؛ صادرکنندگان فولاد به مشکل خوردند/ تغییر کانال نرخ دلار با بازار آهن چه می کند؟

تازه ترین گزارش‌ها از بازار فولاد نشان می دهد صادرکنندگان فولاد به مشکل خوردند.

تحلیل روزانه بازار آهن دوشنبه 29 خرداد؛ صادرکنندگان فولاد به مشکل خوردند/ تغییر کانال نرخ دلار با بازار آهن چه می کند؟ اتحادیه صنفی آهن و فولاد ایران آمار معاملات بورس کالا, افزایش قیمت تیرآهن, بازار جهانی فلزات پایه, تالار حراج باز بورس کالا, تالار صنعتی بورس کالا, تغییرات نرخ دلار, قیمت شمش فولاد, کاهش قیمت پروفیل, کاهش قیمت دلار

به گزارش خبرنگار فولادبان، دلار امروز با نرخ ۴۸ هزار و 600 تومان در بازار معامله شد که این نرخ نسبت به روز گذشته تغییر کانال داشته و ارزان‌تر شده است. این کاهش قیمت بر بازارهای دیگر نیز تاثیر گذاشت و بازار فولاد را در رکود عمیق‌تری فرو برد. اکنون در بازار فولاد نه تنها کاهش قیمت اتفاق افتاده بلکه خریداران منتظر کاهش قیمت بیشتر در بازار هستند و رکود در این بخش به صورت ملموس مشاهده می‌شود.

در همین حال، بازار جهانی فولاد با مشکلاتی همراه شده است به طوری که ایران، ترکیه، روسیه و چین در رقابت شدید قرار دارند اما نکته قابل توجه اینجاست که ترکیه، ایران و روسیه هر کدام به نوعی با مشکل روبه‌رو هستند. تحریم ایران و‌ روسیه باعث شده قیمت گذاری در این بازار متفاوت باشد.

از سوی دیگر، ترکیه با مشکل تامین انرژی صنایع همراه شده و در این شرایط چین برای جذب بیشتر بازار اغلب محصولات خود را راهی خاورمیانه می‌کند. همچنین چشم بادامی‌ها به دنبال پروژه‌های عمرانی در افغانستان هستند و مذاکراتی در این زمینه انجام داده‌اند.

ایران از منظر جغرافیایی این امکان را دارد که نیاز افغانستان را تامین کند اما مشکلات اخیر سیاسی دو کشور شاید آنها را در این مسیر قرار ندهد، این در حالی است که ایران اکنون با مشکل بی‌برقی برای صنایع مواجه شده و همچنان تقاضا پر نوسان است.

در این راستا، در معاملات امروز دوشنبه بیست و نهم خرداد ماه قرار بود ۱۵۹ هزار و ۱۹۰ تن محصول فولادی در تالار صنعتی و حراج باز بورس کالا معامله شود که ۱۵۵ هزار و ۳۶۵ تن از این حجم روی تابلوی معاملات قرار گرفت و ۲٫۴ درصد محصولات از تابلوی معاملات حذف شدند. در همین حال، برای ۱۵۲ هزار و ۳۶۵ تن شمش بلوم، ۱۳۶ هزار و ۸۱۵ تن تقاضا وجود داشت و قیمت میانگین ۲۰۴ هزار و ۶۷۷ ریال را روی تابلوی معاملات به ثبت رساند.

به نظر می‌رسد رکود در بازار فولاد در معاملات بورس کالا هم تاثیر داشته و حالا باید دید ثبات به بازار ارز و فولاد باز می گردد

آخرین وضعیت بازار آهن چه خبر؟

بررسی بازار آهن در روز دوشنبه نشان می دهد امروز در بازار میلگرد شاهد کاهش قیمت 100 تومانی هستیم.

علاوه بر این، در بازار نبشی قیمت همه شرکت ها ثابت بوده است.

در بازار تیرآهن در بخش کیلویی قیمت محصولات شرکت ها ثابت بوده است ، ضمن اینکه در این بازار در بخش شاخه ای 100 تومان افزایش قیمت مشاهده می‌شود.

در بازار پروفیل شاهد کاهش 100 تومانی یک شرکت هستیم.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors