گزارش فولادبان از شماره جدید نشریه متال بولتن؛

ثبت خرید 9 محموله قراضه دریایی توسط ترکیه در یک هفته / ثبات نسبی قیمت‌ها در بازار

تازه ترین گزارش‌ از بازار جهانی فولاد از ثبت خرید 9 محموله قراضه دریایی توسط ترکیه در یک هفته اخیر حکایت دارد.

به گزارش خبرنگار فولادبان، براساس جدیدترین شماره نشریه متال بولتن، تولیدکنندگان فولاد ترکیه در یک هفته اخیر به خرید محموله قراضه دریایی با قیمت نسبتا ثابت ادامه دادند.

در این راستا، یک کارخانه فولادی در منطقه اسکندرون، محموله‌ای آمریکایی با شیوه معاملاتی cfr شامل 20 هزار تن قراضه خردشده با قیمت 410 دلار به ازای هر تن خریداری کرد.

در همین راستا، شنیده شده است یک کارخانه فولادی دیگر در این منطقه محموله‌ای از دریای بالتیک با شیوه معاملاتی cfr، شامل HMS 1,2 (80:20) با قیمت 389 دلار به ازای هر تن خرید، ضمن اینکه کارخانه دیگری در منطقه مرمره محموله آمریکایی با شیوه معاملاتی cfr، شامل HMS 1,2 (80:20) با قیمت 391 دلار به ازای هر تن خریداری کرد.

در نتیجه معاملات جدید، شاخص روزانه قیمت قراضه در پایان هفته نسبتا ثابت ماند. برهمین اساس، ارزیابی روزانه فست‌مارکتز نشان می دهد قیمت HMS 1,2 (80:20)، مبدا شمال اروپا، cfr ترکیه در روز جمعه، 383.59 دلار به ازای هر تن محاسبه شد که این نرخ در مقایسه با روز قبل کاهش 0.86 دلاری نشان می‌دهد.

همچنین این محصول با مبدا آمریکا با قیمت 390.15 دلار به ازای هر تن معامله شد که این نرخ حاکی از افت 0.86 دلاری قیمت نسبت به روز پیش است.

در همین حال، کارخانه‌ها از آغاز هفته به طور فعالانه مشغول خرید محموله قراضه دریایی بودند که مجموعا خرید 9 محموله (320 هزار تن) را به ثبت رساندند. در این راستا، کارخانه‌ای در اسکندرون یک محموله از انگلستان شامل HMS 1,2 (80:20) و قراضه خرد شده به ترتیب با قیمت 387 و 407 دلار به ازای هر تن cfr در روز دوشنبه خریداری کرد. کارخانه فولادی دیگری در ازمیر یک محموله آمریکایی شامل 20 هزار تن قراضه خرد شده با قیمت 407 دلار به ازای هر تن cfr خرید.

علاوه بر این، یک کارخانه دیگر در منطقه مرمره یک محموله از دریای بالتیک شامل 30 هزار تن HMS 1,2 (80:20) با قیمت 384 دلار به ازای هر تن cfr خریداری کرد.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *