جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

تأثیر شدیدترین سیل 20 سال اخیر در چین بر صنعت فولاد

وقوع شدیدترین سیل 20 سال اخیر در چین، آثار مخربی بر زنجیره عرضه فولاد در این کشور از تولید سنگ‌آهن تا محصولات نهایی فولاد به جای گذاشته است.

به گزارش Fastmarkets، وقوع باران‌های شدید سبب شده حمل و نقل مواد اولیه و محصولات کارخانجات فولادی به مشکل بربخورد.

سطح آب در منطقه ووهان بالاتر از سیل سال 1998 بوده است. مقامات محلی از کارگران خواسته‌اند به علت وقوع سیل، محل کار خود را ترک کند چراکه انتظار می‌رود سیل در هفته آینده شدیدتر شود.

فعالان بازار فولاد جنوب چین می‌گویند سیل موجب شده واردات سنگ‌آهن مختل شود. رودخانه یانگ تسه کیانگ، کانال اصلی دسترسی به سنگ‌آهن‌های وارداتی است و بالا آمدن سطح آب در این رودخانه، سبب اختلال در تخلیه بار از کشتی‌ها شده است.

کارخانجات فولادی که در حاشیه رودخانه یانگ تسه کیانگ مستقر هستند، عمده حمل و نقل بار خود را از طریق این رودخانه انجام می‌دهند.

به گفته کارشناسان، با افزایش سیل در چین، رشد قیمت سنگ‌آهن هم متوقف شده است زیرا اکثر کارخانجات فولادسازی جنوب چین به علت سیل، فعلاً امکان فعالیت و حمل بار ندارند.

بر این اساس پیش‌بینی می‌شود با کاهش موجودی انبارهای کارخانجات از سنگ‌آهن و از سوی دیگر افزایش قیمت میلگرد، بازار سنگ‌آهن مجدداً با افزایش قیمت مواجه شود.

Fastmarkets قیمت سنگ‌آهن دانه‌بندی‌شده عیار 62 درصد وارداتی چین، سی.اف.آر کینگدائو را در روز 14 جولای هر تن 112.48 دلار اعلام کرد که 1.39 دلار نسبت به روز قبل آن بالاتر بود؛ اما در روز 15 جولای قیمت سنگ‌آهن نزولی شد و به 112.3 دلار رسید.

به گفته تحلیلگران با ادامه سیل در چین، تقاضای این کشور برای فولاد هم کاهش خواهد یافت و متعاقباً مصرف سنگ‌آهن را هم کمتر خواهد کرد.

در جنوب چین که سیل‌های مهیب به وقوع پیوسته، فعالیت‌های ساخت‌وساز هم متوقف شده که طبیعتاً سبب کاهش تقاضای فولاد در این منطقه شده است.

هم‌اکنون در مناطقی سیل رخ داده که به طور سنتی مصرف‌کنندگان اصلی میلگرد در چین محسوب می‌شدند؛ اما از آنجا که هم تولید و هم مصرف میلگرد در چین رو به کاهش است، قیمت آن تغییر زیادی نکرده است.

Fastmarkets قیمت میلگرد در شرق چین، تحویل درب کارخانه را در 15 جولای، هر تن 3590 تا 3610 ین (512 تا 515 دلار) اعلام کرد که 10 یوآن نسبت به روز قبل از آن کمتر بود.

 

با این حال، کارشناسان معتقدند که با سپری شدن دوره سیل، مصرف فولاد چین دوباره صعودی خواهد شد و بازار سنگ‌آهن هم مجدداً رونق خواهد گرفت.

 

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors