در گفتگو با فولادبان ارائه شد؛

تحلیل هفتگی بازار سرمایه از نگاه یک کارشناس؛ بورس تهران در انتظار تثبیت نرخ دلار/ بازار سرمایه به استراحت نیاز دارد

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: بورس همیشه در ابتدا به کف قیمت دلار توجه داشت و پس از آن شروع به حرکت می‌کرد و البته، شرایط مبهم بازار به این دلیل است که به افزایش قیمت دلار و تثبیت روند آن مطمئن نیست.

پیام الیاس کردی در گفتگو با فولادبان با تحلیل هفتگی بازار سرمایه اظهارداشت: متاسفانه با توجه به شرایط فعلی، ارزش معاملات روند خوبی ندارد و این وضعیت در روزهای گذشته نیز تداوم پیدا کرده است. از طرفی، به دلیل تأخیر بورس تهران در تأثیرپذیری از اتفاقات، شرایط جذابی در این بازار وجود ندارد که بتواند خریدار جذب کند.

وی گفت: در آخرین روز معاملاتی هفته جاری، ارزش معاملات 7 هزار و 500 میلیارد تومان به ثبت رسید، این درحالی است که در چند ماه گذشته میزان ارزش معاملات به بیش از 15 همت راه پیدا کرده بود. همچنین یکی دیگر از عاملان روند نوسانی بازار، عقب ماندن از بحث دلار است.

به گفته کارشناس بازار سرمایه، بورس همیشه در ابتدا به کف قیمت دلار توجه داشت و پس از آن شروع به حرکت می‌کرد و البته شرایط مبهم بازار به این دلیل است که به افزایش قیمت دلار و تثبیت روند آن مطمئن نیست.

کردی با اشاره به گروه‌های مثبت احتمالی در هفته آتی گفت: با توجه به شرایط، می‌توان گفت گروه‌های بانکی و خودرویی در هفته آینده شرایط بهتری را تجربه کنند. در واقع به نظر نمی‌رسد ایران و آمریکا به سمت توافق کلی بروند اما به احتمال زیاد توافق جزئی حاصل شود و بر همین اساس، با کمی صبر می‌توان انتظار روند خوبی از این گروه‌ها داشت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در این راستا، بازار سرمایه باید استراحت کند تا پس از آن، بتواند روند خوبی را طی کند؛ اما با شرایط فعلی دلار، نمی‌توان گفت شاخص کل به محدوده 3 میلیون واحدی خواهد رسید.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *