جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 23 مهر 1399 - 4 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

نوردکاران بیش از تکلیف قانونی در بورس عرضه کرده‌اند

این روزها که بازار فولاد از یکسو به دلیل عرضه قطره‌چکانی در بورس کالا و از سوی دیگر بخاطر نوسانات نرخ ارز متشنج شده است، دبیر انجمن فولاد انگشت اتهام را به سمت نوردکاران گرفته است. او می‌گوید تولیدکنندگان شمش برای حمایت از مصرف‌کنندگان، پیش‌قدم شده‌اند اما نوردکاران هنوز با عرضه قطره‌چکانی خود در بورس و عرضه 65 درصد میلگرد در بازار آزاد، سعی دارند قیمت میلگرد و مقاطع دیگر را بالا نگه دارند. با این وجود به سراغ فعالان این بازار رفته‌ایم تا نظر آن‌ها را در خصوص اظهارات دبیر انجمن فولاد جویا شویم.

احمد رضوی نیک

رئیس هیئت مدیره انجمن نوردکاران در این باره به فولادبان گفت:دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد کشور هم در جمع رسمی و در کمیسیون صنایع با اعداد و ارقام اشتباهی که به مسئولان، مردم و دستگاه‌های مربوط می‌دهند، سعی در آمارسازی دارند چرا که با گرانفروشی به تولید ‌مصرف کننده آسیب زده اند.

رضوی نیک با اشاره به اینکه آمار سایت کدال، معتبرترین منبع برای معاملات است، گفت: آماری که در ماهنامه چیلان منتشر می‌شود، جعلی است چرا که اعضای انجمن فولاد در این ماهنامه اعلام کرده‌اند که از ابتدای سال 9 میلیون و 200 هزار تن شمش تولید شده است اما سؤال این است که چرا تا اواخر شهریور فقط حدود یک میلیون و 600 هزار تن شمش در بورس کالا عرضه شده است؟

وی افزود: نکته جالب این است در همان روز که دبیر انجمن فولاد از پایین آمدن قیمت شمش در مجلس صحبت کرده است، قیمت کشف شده شمش حدود 11 هزار و 300 تومان تخمین زده شد و جای تعجب است که دبیر انجمن از قیمت‌ها خبر ندارد و با دروغ و شانتاژ نمی‌شود در قیمت‌ها تغییر ایجاد کرد.

رئیس هیئت مدیره انجمن نوردکاران با اشاره به سعی اعضای انجمن فولاد در پاک کردن صورت مسئله با استفاده از الفاظ، تصریح کرد: در آخرین عرضه شمش در بورس کالا، قیمت شمش 11 هزار و 300 تومان بود و این قیمت در بازار آزاد، به 12 هزار تومان می‌رسید؛ با این وجود، از 113 هزار تن شمش عرضه شده در بورس، تنها 85 هزار تن معامله شد اما روز بعد، 60 هزار تن مقاطع در بورس کالا عرضه شد که قیمت آن‌ها به طور میانگین، 10 هزار و 800 تومان بود.

رضوی نیک در ادامه گفت: نوردکاران در طول سال، از طریق بورس کالا یک میلیون و 570 هزار تن شمش دریافت و یک میلیون و 770 هزار تن کالا در بورس عرضه کرده‌اند که این مسئله نشان می‌دهد نوردکاران دو برابر تعهد خود در بورس کالا، محصول عرضه کرده‌اند چرا که بر اساس مصوبه انجمن نوردکاران، این تولیدکنندگان باید 60 درصد شمش تهیه شده از بورس را در بورس کالا عرضه می‌کردند.

وی درباره تناقض‌هایی که در صحبت‌های اعضای هیئت مدیره انجمن فولاد وجود دارد، تصریح کرد: یکی از اعضای هیئت مدیره انجمن فولاد مطرح کرده است که «ارزانی فولاد به نفع هیچکس در این مملکت نیست» اما دبیر این انجمن، در همان روز شکایت کرده‌اند که چرا نوردکاران مانع ارزان شدن فولاد شده‌اند و همه این بحث‌ها در حالتی پیش آمده است که با مهندسی قیمت، شمشی را که قیمت تمام شده آن حدود 5 هزار تومان بوده، گران کرده‌اند.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors