گزارش فولادبان از شماره جدید نشریه متال بولتن؛

کاهش قیمت کویل ورق گرم در بازار غرب میانه آمریکا برای ششمین روز متوالی

تازه ترین گزارش‌ از بازار جهانی فولاد از کاهش قیمت کویل ورق گرم در بازار غرب میانه آمریکا برای ششمین روز متوالی حکایت دارد.

به گزارش خبرنگار فولادبان، براساس جدیدترین شماره نشریه متال بولتن، قیمت کویل ورق گرم در بازار غرب میانه آمریکا برای ششمین روز متوالی سقوط کرد. این کاهش قیمت در پی تسلیم شدن فروشندگان در مقابل تقاضای خریداران برای کاهش قیمت‌ها رقم خورد.

ارزیابی روزانه فست‌مارکتز نشان می دهد شاخص قیمت کویل ورق گرم فولادی، فوب کارخانه غرب میانه آمریکا 45.69 دلار به ازای هر هاندردویت (913.8 دلار به ازای هر تن) محاسبه شد که این نرخ نسبت به روز و هفته قبل به ترتیب افت 0.09 و 6.53 درصدی نشان می‌دهد. این محصول در این مدت به ترتیب با قیمت 45.73 و 48.88 دلار به ازای هر هاندردویت معامله می‌شد.

شاخص‌های به دست آمده از معاملات و پیشنهادات برای این محصول در بازه 42 تا 48.75 دلار به ازای هر هاندردویت گزارش شدند. البته ارزیابی قیمت حاکی از کمترین نرخ کویل ورق گرم از تاریخ 21 فوریه (2 اسفند ماه 1401) است. تاریخی که قیمت این محصول به 42.08 دلار به ازای هر هاندردویت کاهش پیدا کرد.

شنیده شده در بازار

در حالی بازار در فصل تابستان دچار رکود خواهد شد که فعالان بازار تمایل کمی به خرید محصول در بازار اسپات داشتند. کارخانه‌ها نیز با مشاهده تردید خریداران به کاهش پیشنهادات قیمتی خود ادامه دادند.

زمان آماده‌سازی محصول بین سه تا شش هفته باقی ماند.

نقل قول روز

با این حال، یک توزیع‌کننده در بازار مطرح کرد: من باور دارم که بسیاری از کارخانه‌های مجهز به کوره قوس الکتریکی با کاهش چشم‌گیر حاشیه سود مواجه هستند. سرعت روند نزولی قیمت کویل ورق گرم بالاتر از سرعت کاهش قیمت قراضه بود و تاجایی که من آگاه هستم، کارخانه‌های مجهز به کوره قوس الکتریکی مشتاق کاهش قیمت نیستند.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *