جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 22 خرداد 1402 - 11 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0
رئیس کمیسون صنایع و معادن مجلس در گفتگو با فولادبان مطرح کرد:

رشد معادن در قانون برنامه هفتم توسعه نهادینه شد/ گره‌های قانونی و تعارض منافع؛ مانع ارتقای تولید در بخش معدن

رئیس کمیسون صنایع و معادن مجلس گفت: می‌شود معادن را فعال، محیط زیست و منایع طبیعی را حفظ ومواد اورانیوم پرتوزا را خارج کرد.

رشد معادن در قانون برنامه هفتم توسعه نهادینه شد/ گره‌های قانونی و تعارض منافع؛ مانع ارتقای تولید در بخش معدن اخبار اخبار معادن و فلزات

مصطفی طاهری در گفتگو با فولادبان به تشریح مشکلات بخش معدن و اولویت‌های آن در قانون برنامه هفتم توسعه پرداخت.

وی گفت: در موضوع ماشین آلات معدنی یک عقب‌ماندگی جدی و فرسودگی داریم، ضمن اینکه نوسازی ماشین آلات در این بخش جدی است، باید با توجه به توسعه و رشد معادن که در قانون برنامه هفتم دیده شده، سرمایه‌گذاری های بیشتری در این بخش انجام شود.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس بیان‌داشت: به دلیل فرسودگی ماشین آلات معدنی سالیانه ۱۲۰ هزار میلیارد تومان یارانه گازوئیل به بخش معدن و صنایع معدنی داده می‌شود.

طاهری همچنین با اشاره به وجود گره‌های قانونی و تعارض منافع بین دستگاه‌هایی مثل وزارت صمت، منابع طبیعی، محیط زیست و سازمان انرژی اتمی، تصریح کرد: در اصلاح قانون معادن سعی شد تا به بخشی از مسائل و مشکلات پرداخته شود.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: برخی از موانع اگر واقعی باشد، قابل قبول است ولی در خیلی از موارد می توان معادن را فعال، محیط زیست و منابع طبیعی را حفظ و مواد اورانیوم پرتوزا استخراج کرد تا توسعه صنعت را داشته باشیم.

وی اظهارداشت: رئیس مجلس در مواردی همچون اصلاح قوانین و قانون بودجه همراه و پشتیبان بخش معدن بوده و تلاش شده تا اصلاحات به نفع بخش خصوصی انجام شود.

وی همچنین با اشاره به اهمیت موضوع نیروی انسانی، گفت: در حال حاضر شاهد کمبود نیروی انسانی خبره در بخش‌های حفاری و اکتشاف در حوزه دانشگاهی هستیم. در عین حال باید هنرستان‌هایی را در کنار بخش معدن و صنایع معدنی ایجاد کنیم تا نیاز‌های این بخش با نیروی انسانی کارآمد تامین شود.

 

 

 

 

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors