گزارش فولادبان از نوسانات بازار سرمایه – یکشنبه 21 خرداد ماه؛

شاخص کل بورس در یک قدمی از دست دادن کانال 2 میلیون و 200 هزار واحدی/ شاخص فلزات اساسی 20 هزار واحد ریخت

فولادبان از پایان معاملات بورس اوراق بهادار در روز 21 خرداد 1402 گزارش می‌دهد.

به گزارش خبرنگار فولادبان، در دقایق پایانی معاملات امروز بورس تهران، فشار عرضه‌ها نسبت به ابتدای بازار بیشتر شد اما شدت این عرضه‌ها نسبت به روز گذشته به طور قابل ملاحظه‌ای کمتر است. همچنین شاخص‌ها اگر چه سرخپوش شدند اما افت چندانی را تحمل نکردند. در این راستا، ارزش کل معاملات امروز بازار 10 هزار و 999 میلیارد تومان بود که از این مبلغ 7 هزار و 479 میلیارد تومان آن مربوط به معاملات خرد سهام و صندوق‌های قابل معامله سهامی بوده است. ناگفته نماند 68 درصد از کل ارزش معاملات مربوط به معاملات خرد بود.

از سوی دیگر، تعداد نمادهای مثبت نماد ( درصد) و تعداد نمادهای منفی نماد ( درصد) در پایان معاملات ثبت شد. همچنین گروه‌های خودرو، فلزات اساسی و بانک‌ها به ترتیب با ارزش معامله 678 میلیارد تومان، 410 میلیارد تومان و 398 میلیارد تومان برترین صنایع بازار هستند که بیشترین حجم معامله را به ثبت رساندند. همین موضوع شرایط را برای بازار سرمایه فراهم کرد تا معاملات دومین روز هفته قرمز رنگ به پایان برسد.

در همین حال، شاخص کل بورس امروز در زمان بسته شدن معاملات 6 هزار و 853 واحد افت داشت و به 2 میلیون و 208 هزار و 206 واحد رسید. شاخص کل هم ‌وزن نیز تا پایان معاملات 2 هزار و 180 واحد کاهش یافت و در ارتفاع 748 هزار و 632 واحدی قرار گرفت. همچنین شاخص فلزات اساسی با کاهش 19 هزار و 691 واحدی، رقم یک میلیون و 571 هزار و 443 واحد را نشان داد.

نمادهای «فارس»،«میدکو»،«فولاد»،«فملی»،«وامید»،«وبملت»و«خساپا» بیشترین تاثیر را در روند نزولی شاخص کل داشتند. علاوه بر این، نمادهای «ثمسکن»،«رتاپ»،«شگل»،«دامین»و«دانا» بیشترین افزایش قیمت را تجربه کردند. همچنین نمادهای «وسینا»،«خاهن»،«ختوقا»،«کپشیر»و«خزامیا» بیشترین کاهش قیمت را در بازار امروز رقم زدند.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *