گزارش فولادبان از شماره جدید نشریه متال بولتن؛

کاهش قیمت کویل ورق گرم در بازار غرب میانه آمریکا/ پیش‌بینی تداوم روند نزولی تا تابستان

تازه ترین گزارش‌ از بازار جهانی فولاد از کاهش قیمت کویل ورق گرم در بازار غرب میانه آمریکا و پیش‌بینی تداوم روند نزولی در تابستان حکایت دارد.

به گزارش خبرنگار فولادبان، براساس جدیدترین شماره نشریه متال بولتن، به دنبال کاهش تقاضا در بازار نزولی نورد گرم، شاخص قیمت کویل ورق گرم در بازار غرب میانه آمریکا کمترین نرخ را در دو ماه اخیر به ثبت رساند.

ارزیابی روزانه فست‌مارکتز نشان می دهد: شاخص قیمت کویل ورق گرم فولادی، فوب کارخانه غرب میانه آمریکا 50.96 دلار به ازای هر هاندردویت (یک‌هزار و 19.2 دلار به ازای هر تن) محاسبه شد که این نرخ حاکی از افت 1.37 و 3.17 درصدی نسبت به روز و ماه قبل است. این محصول در این مدت به ترتیب با قیمت 51.67 و 52.63 دلار به ازای هر هاندردویت معامله می‌شد.

همچنین شاخص‌های به دست آمده از معاملات و پیشنهادات برای این محصول 46 دلار به ازای هر هاندردویت گزارش شدند.

شنیده شده در بازار

به گفته برخی منابع بازار، با این وجود که بازار در آستانه کاهش تقاضای فصلی در تابستان قرار دارد، میزان تقاضا در هفته‌های اخیر شروع به افت کرده است. با توجه به ذخایر کافی محصول، خریداران به دنبال خرید مازاد محصول نیستند.

علاوه بر این، بنابر گزارش فعالان بازار، قیمت‌های رقابتی برای محصول وارداتی و رشد نرخ بهره می‌تواند روند نزولی بازار نورد گرم را در آینده نزدیک تشدید کند.

زمان آماده‌سازی محصول بین 4 تا 5 هفته گزارش شده است.

نقل قول روز

با این حال، یک تاجر در بازار تحلیل کرد: درحال حاضر دشوار است که وضعیت دقیق بازار را مشخص کنیم، زیرا در هیچ مسیر معینی قرار ندارد. تقاضا از ماه پیش شروع به کاهش کرده است و در ماه‌های تابستان با رکود مواجه خواهیم شد. هم اکنون هیچ انگیزه‌ای برای سرمایه‌گذاری در بازار فولاد وجود ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *